Przedstawiciele JSW i PKP Cargo podpisali wczoraj list intencyjny dotyczący współpracy w zakresie innowacyjnych rozwiązań w komercyjnym wykorzystaniu paliwa wodorowego. - JSW stawia na wodór, jako paliwo przyszłości – mówił wczoraj Daniel Ozon.
Dokument podpisany został 14 czerwca na konferencji IMPACT'18. Współpraca ma obejmować badania i analizy, a w przyszłości także produkcję nowych typów wagonów i lokomotyw manewrowych o napędzie wodorowym i ich późniejszą eksploatację oraz utrzymanie. Jastrzębska Spółka Węglowa oraz PKP Cargo widzą możliwość współpracy, która będzie przekładać się na ograniczenie emisji spalin i mniejsze zużycie energii podczas eksploatacji wagonów i lokomotyw.
- JSW stawia na wodór, jako paliwo przyszłości. Zgodnie z Strategią Rozwoju JSW na lata 2018-2030 intensywnie pracujemy na rzecz rozwoju czystych technologii wodorowych. Badamy możliwości wykorzystania wodoru wyodrębnionego z gazu koksowniczego, który jest produktem ubocznym procesu koksowania, jesteśmy aktywnie zaangażowani w projekty E – mobility – mówi Daniel Ozon prezes JSW. - Dążymy do wykorzystania gazu koksowniczego do produkcji czystego wodoru, który mógłby w przyszłości stać się również bezemisyjnym paliwem napędowym dla nowoczesnego taboru PKP Cargo.
Przedstawiciele JSW tłumaczą, że podjęta współpraca to kolejny etap działań w zakresie separacji wodoru z gazu koksowniczego. Odseparowany i oczyszczony wodór może być wykorzystywany w ogniwach wodorowych, które umożliwiają bezemisyjną i ekologiczną produkcję energii elektrycznej. Technologia ta daje również możliwość wytwarzania ciepła i chłodu oraz wykorzystywania jej do transportu publicznego, zasilania urządzeń elektrycznych oraz awaryjnych stacji zasilania m.in. w szpitalach, szkołach i urzędach.
- Podpisany list intencyjny świadczy o dużej wadze, jaką przywiązuje Zarząd PKP Cargo do optymalizacji procesów i stawianie na innowacyjne rozwiązania w naszej strategii rozwoju. Wykorzystanie wodoru do napędu naszych lokomotyw podniesie konkurencyjność naszych przewozów. PKP CARGO jest największym przewoźnikiem towarowych w Polsce i jednym z największych w Europie. I chcemy być przedsiębiorstwem, które nie tylko jest liderem rynku przewozowego, ale także nadaje ton innowacjom na kolei. Współpraca z JSW to kolejny krok, by stać się liderem innowacyjności w transporcie kolejowym, gdyż lokomotywy o napędzie wodorowym wprowadziłyby nas na zdecydowanie wyższy poziom rozwoju – podkreśla Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert