zamknij

Opinie

Wasze opinie

Serwis www.tujastrzebie.pl daje Ci możliwość wyrażenia swojej opinii na dowolny temat: skomentowania wydarzenia, wystawienia pozytywnej lub negatywnej oceny jastrzębskim firmom i instytucjom. Poniżej przedstawiamy ostatnio dodane przez internautów opinie.

  • ~Jarosław Polok 2019-04-06 11:46:36

    Do seboc
    Same fizyczne sprzęgniecie 1,5 minut - z przygotowaniem sprzęgów.
    Do tego dochodzi 3-4 minuty sprawdzenie sprzęgu czy zestawy współpracują ze sobą itd
    Do tego dochodzi próba hamulca która musi być zawsze - powiedzmy, że będzie uproszczona 3-4 minuty.
    Czyli już około 10 minut.
    Do tego są problemy dodatkowe:
    Jeśli mają być ludzie w środku muszą być dwie drużyny konduktorskie, a dodatkowy problem to dwóch maszynistów, w którym jeden będzie na połowie odcinka Orzesze-Katowice zbędny - 1/2 etatu nikt ci na to nie pójdzie.

  • ~seboc 2019-04-05 17:46:03

    Pociągi mają sprzegi automatyczne, odlaczenie lub dolaczenie nie trwa minuty.

  • ~seboc 2019-04-05 15:15:50

    Tak sie zapytam.
    Po co jest w UM Wydzial Dialogu Spolecznego?
    Sytuacja kryzysowa,p ojawila sie szansa na zaistnienie, nie slychac, by pracownicy tego nowego wydzialu robili cokolwiek.

    https://bip.jastrzebie.pl/artykul/5519/57234/wydzial-dialogu-spolecznego

  • ~Jarosław Polok 2019-04-05 14:31:52

    Do Józef Brzozowski
    Właśnie sam sobie zaprzeczyłeś mówiąc pociąg dwuczłonowy rozdzielany w Orzeszu.
    Czyli czas przejazdu chcesz przedłużyć ludziom z Rybnika, Wodzisławia, Radlina, Raciborza, Rydułtów o minimum o 10-15 minut bo tyle trwa taki zabieg?
    A tym samym jak chcesz osiągnąć do godziny Jastrzębie?
    Bezpośredni przyspieszony pociag przy założeniach 100km/h miałby szansę. ale jak już weźmiesz mu 15 minut, oraz dodasz szkody - 30km/h to nawet w 1:30 miał problem.
    A przez Wodzisław bezpośredni ze wszystkimi przystankami po trasie uzyskasz w 1:15 bez problemu.

    Ale ja mam pomysł lepszy da radę w około 15-20 minut dostać się do
    Katowic jest to helikopter lądowisko w Jastrzębiu jest obok szpitala, w też są. I mamy dla tych którym się śpieszy.
    Cena sadzę, że dałoby rade w 200 zł przy przelotach z pełnym obsadzeniem wiec jest przystępna dla osób, którym tak bardzo się śpieszy.

    Wiec może Pan uderzać do Pani Prezydent Anny Hetman ona chętna takim pomysłom.
    Wtedy miasto Jastrzębie byłoby jedynym miastem w Polsce z regularnym ruchem helikopterowym, a to byłby coś no nie?

  • ~seboc 2019-04-05 12:25:20

    Proponuje zapoznac sie ze znaczeniem slowa "plantacja".
    Sluze odpowiednim linkiem:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Plantacja

  • ~Józef Brzozowski 2019-04-04 18:12:05

    Też uważam, że pociąg do Katowic przez Wodzisław to jest gorszy pomysł. Najlepiej jednak przez Pawłowice i Orzesze. Choć tu też są dwa wielkie problemy czyli szkody górnicze na trasie do Pawłowic i pojedynczy tor Orzesze – Katowice.

    Problem z pojedynczym torem można by łatwo rozwiązać poprzez puszczanie z Katowic dwuczłonowych składów, które w Orzeszu rozdzielałyby się. Ale szkody górnicze? Coś za coś.

    @seboc: „Miasto położenie ma korzystne i powinno to wykorzystać.” To prawda. Choć największą szansą ku temu jest kolej do Katowic, to pod warunkiem, że czas przejazdu nie będzie dłuższy niż 60 minut i częstotliwość też nie większa jak 60 minut.

  • ~seboc 2019-04-03 17:55:51

    Sprawna komunikacja z najbliższymi wiekszymi miastami to jedyna szansa dla Jastrzębia na przetrwanie.
    Wypada skupić się na tym, zamiast czarować rzeczywistość, że inwestorzy i turyści przyjadą masowo. Nie przyjadą jak nie przyjechali a Pani Glowna Specjalistka może przestać udawać, że podejmuje działania w tym kierunku.
    Kolej i inne formy komunikacji trzeba wdrazac jako ratunek w sytuacji kryzysowej.

    Jeszcze o tym, że nie wierzę urzędnikom nic a nic w sprawie kolei. Bo celem jest komunikacja, może to być sprawny szybki transport autobusowy, na początek byłby znacznie tańszy i mógłby być przez miasto subsydiowany, bo te pieniądze wrócą do miasta w formie podatków od pracujących mieszkańców.
    Miasto woli w nieskończonośc zasilac trupa pkm i udawać, że oferta mzk to komunikacja miejska. To kodztowna namiastka komunikacji miejskiej.
    Niech miasto zadba wreszcie o mieszkańców, bo ucieczka od lat jest masowa.
    Miasto położenie ma korzystne i powinno to wykorzystać.

  • ~Capote 2019-04-03 17:45:26

    Pracownicy Pbsz , porzucie nadzieję ze będziecie pracownikami JSW , będziecie pracownikami spółki córki tak jak JZR i SiG.JSW po to was kupiła by mieć tańszych pracowników do drążenia chodników , będzieice robić to samo ale za mniejsze pieniądze.

  • ~maziizam 2019-04-03 16:41:45

    Władze Jastrzębia Zdroju, Subregionu Zachodniego i Województwa chcą utopić 500 mln w szkodach górniczych miedzy Pawłowicami, a Jastrzębiem i tak nie osiągną czasu przejazdu w jedną godzinę miedzy Jastrzębiem, Katowicami oto dlaczego :
    https://www.google.pl/maps/@49.953991,18.6319816,3a,75y,199.39h,81.5t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipOO_5UtraBFX6XLP3irTS9iUupO3KBlprqgslMs!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipOO_5UtraBFX6XLP3irTS9iUupO3KBlprqgslMs%3Dw203-h100-k-no-pi0-ya57.24152-ro-0-fo100!7i10240!8i5120

    Tak wygląda trasa na Pawłowice w tym miejscu siadzie jeszcze z około 4 metry a dalej w kierunku Pawłowic 11 metrów w ciągu 20 lat.
    Jeszcze gorsze jest to, że jest tam uskok geologiczny, który to wspomaga.
    Jeżdżenie tam nawet z prędkością 30 km/h i ciągłymi remontami może być niebezpieczne, a deklarowana prędkość w projekcie 100km/h to proszenie się o tragedię podobną jaka wydarzyła się w tym rejonie 900 metrów pod ziemią i zginęło 5 górników w maju 2018 roku.
    Dodatkowo nikt nie liczy przesiadek w Orzeszu lub Tychach gdyż nie da się tam upchnąć dodatkowych bezpośrednich składów do Katowic gdyż linia kolejowa już jest całkowicie zapełniona. A nawet jeśli damy takie składy bezpośrednie to odbierzemy pociągi bezpośrednie: miastom; Rybnik, Racibórz, Cieszyn, Wodzisław Rydułtowy czy Radlinowi co dopiero wzbudzi sympatię tych pasażerów do Jastrzębia.
    Tu bardzo merytorycznie uzasadnienie Towarzystwa Entuzjastów Kolei TEK
    http://tek.wb.pl/2019-01-31_tek-wsw.pdf
    http://tek.cba.pl/sjz.html

  • ~czytelniczka 2019-04-03 14:26:55

    Gdyby z Jastrzębia do Katowic jechać 1,5h , to kto by korzystał z tej kolei?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuJastrzebie.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy popierasz strajk nauczycieli?




Oddanych głosów: 2407