zamknij

Wiadomości

10 tys. zł za deputat: w jaki sposób można złożyć wniosek w JSW?

2017-10-25, Autor: pww; źródło: JSW

Od wczoraj do 13 listopada w Jastrzębskiej Spółce Węglowej można składać wnioski o świadczenie rekompensacyjne z tytułu utraty prawa do deputatu węglowego. Wniosek można wysłać również pocztą. Pieniądze zostaną wypłacone jednorazowo do końca 2017 roku. 

Reklama

Prawo do rekompensaty uzyskali emeryci i renciści, którzy mieli ustalone prawo do emerytury lub renty z tytułu niezdolności do pracy i pobierali deputat węglowy. Pieniądze otrzymają także Prawo wdowy, wdowcy i sieroty mające ustalone prawo do renty rodzinnej.

W przypadku JSW uprawnionymi są osoby, które otrzymywały deputat węglowy do końca  2014 roku. Osoby, które przeszły na emeryturę lub rentę po tym terminie, nie są uprawnione do otrzymania rekompensaty, gdyż począwszy od 1 stycznia 2015 r. JSW zaprzestała wypłaty deputatu dla emerytów oraz wydawania bezpłatnego węgla. 

Uprawnieni mają 21 dni na złożenie wniosku. Wnioski są przyjmowane od 24 października 2017 roku do 13 listopada 2017 roku w wyznaczonych punktach. Należy je składać w kopalniach, z których uprawniony odszedł na rentę lub emeryturę. Wzór wniosku wraz z oświadczeniem zamieszczono na stronie internetowej Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

Wniosek można również wysłać pocztą (przesyłką poleconą) na adres kopalni (zakładu), z którego osoba uprawniona odeszła na rentę lub emeryturę. W tym przypadku decydować będzie data nadania korespondencji. Wniosek składany pocztą powinien posiadać poświadczenie podpisu przez notariusza lub przez gminę. Na kopercie należy dopisać „REKOMPENSATA.”

- Wniosek może zostać złożony także przez osobę upoważnioną (pełnomocnika), osoba ta musi legitymować się upoważnieniem/pełnomocnictwem poświadczonym notarialnie lub przez gminę,  upoważniającym do  złożenia wniosku o wypłatę w imieniu osoby uprawnionej. Osoba upoważniona przy składaniu wniosku musi mieć przy sobie dowód osobisty, celem potwierdzenia jej tożsamości przez osobę przyjmującą wniosek – wyjaśniają w JSW.

Co ważne, należy składać wyłącznie kompletne wnioski, co przyspieszy ich weryfikację. W przypadku, gdy  wniosek o wypłatę rekompensaty nie będzie zawierał wszystkich danych, wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany celem ich uzupełnienia. Osoba wezwana powinna uzupełnić wniosek w terminie 7 dni od doręczenia wezwania.

W przypadku stwierdzenia braku podstaw do wypłaty świadczenia rekompensacyjnego osoba nieuprawniona otrzyma informację pisemną wraz z uzasadnieniem. Na tej podstawie może złożyć odwołanie do sądu pracy i ubezpieczeń społecznych w terminie 14 dni od momentu otrzymania odmowy.

Rekompensata za utracony deputat węglowy zostanie wypłacona jednorazowo przekazem pocztowym, przelewem na rachunek bankowy albo rachunek prowadzony w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, wskazany we wniosku przez osobę uprawnioną. Pieniądze w wysokości 10 tysięcy złotych zostaną wypłacone do końca 2017 roku. Świadczenie zostało zwolnione z podatku dochodowego. 

 

 

 

Oceń publikację: + 1 + 8 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuJastrzebie.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy wprowadzenie programu 800+ zamiast 500+ jest dobrym pomysłem?






Oddanych głosów: 705