zamknij

Wiadomości

Centralny Port Komunikacyjny: co z tą koleją?

W Jastrzębiu odbyły się konsultacje z przedstawicielami Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Reklama

3 sierpnia odbyło się spotkanie z przedstawicielami CPK. Jest to pierwszy etap konsultacji związanych z przebiegiem tras KDP (kolei dużych prędkości) związanych z planowaną budową Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Zgodnie z zapewnieniami przedstawicieli CPK, pod koniec tego roku lub na początku przyszłego odbędą się otwarte - czyli dostępne dla wszystkich mieszkańców Jastrzębia-Zdroju – spotkania dotyczące proponowanych przebiegów tras kolejowych. Na ich podstawie nastąpi kolejna weryfikacja dotychczasowych wariantów przebiegu linii kolejowych. Ostatni element opracowania tras to strategiczna ocena odziaływania na środowisko.

Obecnie zaprojektowanych jest kilka wariantów przebiegu linii kolejowych przez Jastrzębie-Zdrój i gminy sąsiednie. Żadna z tras nie jest linią ostateczną i zatwierdzoną do budowy. Inaczej ujmując nie istnieje wariant ustalonego przebiegu linii KDP przez Jastrzębie-Zdrój. Proponowane przez CPK korytarze są jedynie ogólnymi wizualizacjami wstępnymi zakładanego połączenia, podlegającymi cały czas konsultacjom ze względu na kwestie społeczne, własnościowe, techniczne i środowiskowe.

Proces konsultacyjny ma służyć zawężeniu ilości przebiegów do 3 i dopiero wówczas zostanie przeprowadzona inwentaryzacja środowiskowa. Dopiero po jej opracowaniu będzie przygotowana ostateczna lokalizacja przebiegu linii kolejowej uwzględniająca również, zgodnie z zapewnieniami CPK, wszystkie zgłoszone przez mieszkańców i samorządowców uwagi i sugestie.

Ostateczny przebieg będzie uwzględniał także potencjał przewozowy danego obszaru czyli liczbę nowych pasażerów korzystających z kolei.

Dodatkowo zostaną wzięte pod uwagę uwarunkowania środowiskowe (parki narodowe, rezerwaty, pomniki przyrody itp.), uwarunkowania terenu (istniejąca zabudowa mieszkaniowa, sieć drogowa, kolejowa, sieci przesyłowe), różnice w ukształtowaniu terenu, lokalizacja zabytków, strefy ochrony ujęć wody podziemnej i powierzchniowej, lokalizacja złóż kopalin, obszarów i terenów górniczych oraz szkód górniczych, lokalizacja terenów zagrożonych powodziami lub podtopieniami i ruchami masowymi ziemi.

Oceń publikację: + 1 + 6 - 1 - 5

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (2):
  • ~Capote 2020-08-06
    07:42:17

    7 1

    Gdzie są mapki z proponowanymi trasami ... nie ma nic tylko pusta gadanina i tak od 20 lat, a teraz bredzenie o kolei mającej powstać za 30 lat ....za 30 lat to w tym miejscu to dziki będą żołędzi szukały nie będzie już kopalń zostaną tylko emeryci i szkody górnicze .

  • ~seboc 2020-08-06
    08:02:06

    7 1

    "Ostateczny przebieg będzie uwzględniał także potencjał przewozowy danego obszaru czyli liczbę nowych pasażerów korzystających z kolei."

    To wlasnie jest kluczowe. KDP nie ma zastosowania jako srodek transportu miedzy miejscowosciami zurbanizowanego obszaru. Takie cos nie wystepuje nigdzie na swiecie.
    Koszt budowy i eksploatacji jest gigantyczny. Ludzie nie beda placic setek zlotych na na jednorazowy dojazd do Katowic.
    Te cale szprychy to jedna wielka mistyfikacja.
    A dolaczaja do niej ludziki zaruadzajace miastem gdzie odbudowa wiaduktu czy niecalego kilometra drogi trwa 2 lata. KDP begnaca przez miasto to inwestycja setki razy wieksza.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuJastrzebie.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy wprowadzenie programu 800+ zamiast 500+ jest dobrym pomysłem?






Oddanych głosów: 616