zamknij

Wiadomości

CPK zapewnia: kolej nie ominie Jastrzębia-Zdroju

2020-10-13, Autor: Monika Krzepina

Żaden z rozpatrywanych wariantów przebiegu linii kolejowej nr 170 nie zakłada pominięcia Jastrzębia-Zdroju w dostępie do sieci kolejowej – dowiedzieliśmy się w Centralnym Porcie Komunikacyjnym odpowiedzialnym za budowę Kolei Dużych Prędkości. Co to oznacza w praktyce?

Reklama

Przypomnijmy, że na ostatnim spotkaniu w Ministerstwie Infrastruktury samorządowcy z regionu usłyszeli, że projektanci CPK sceptycznie odnoszą się do wariantu przebiegu linii 170 po śladzie starej linii 159 od Pawłowic do Jastrzębia-Zdroju, z utworzeniem przystanku/stacji kolejowej na terenie miasta.

- Otrzymaliśmy informację, że aktualnie najbardziej prawdopodobny jest wariant W54, czyli biegnący ze Skrzyszowa wzdłuż autostrady A1 w Połomi i dalej przez Świerklany – mówi Roman Foksowicz, zastępca prezydenta Jastrzębia-Zdroju.

Wszystko przez szkody górnicze

- Na spotkaniu poinformowaliśmy, że z uwagi na szkody górnicze rozpatrywane są nowe warianty przebiegu linii kolejowej na potrzeby przyszłych połączeń regionalnych i dalekobieżnych w tym regionie – potwierdza Konrad Majszyk, rzecznik CPK.

I jak podkreśla, żaden z analizowanych wariantów nie zakłada jednak kolejowego ominięcia Jastrzębia-Zdroju, ani gmin leżących na trasie planowanej inwestycji: Chybie – Jastrzębie-Zdrój – Godów – granica państwa.

- Docelowy przebieg linii kolejowej w rejonie Jastrzębia-Zdroju nie jest jeszcze ustalony, a w grę wchodzą różne rozwiązania – to bardzo ważne. Przyjmując hipotetyczny wariant, w którym linia dużych prędkości Katowice-Ostrawa nie wjedzie bezpośrednio do Jastrzębia- Zdroju, i tak zakładamy, że zostanie zapewnione połączenie kolejowe z centrum miasta. Więcej powiedzieć na razie nie mogę, ponieważ w grę wchodzi kilka wariantów – dopowiada.

W planach dalsze rozmowy

W ciągu najbliższych tygodni planowane jest kolejne wspólne spotkanie CPK z przedstawicielami samorządu i spółek węglowych. Wtedy CPK przedstawi kolejne propozycje.

- Spróbujemy osiągnąć kompromis – mówi Konrad Majszyk.

Szprycha nr 7

Jak wiadomo, Jastrzębie-Zdrój to dziś największe miasto w Polsce pozbawione dostępu do sieci kolejowej. Założenie jest takie, że budowa szprychy nr 7 z Katowic do Jastrzębia i granicy z Czechami ma to zmienić.

Docelowy przebieg linii kolejowej w rejonie Jastrzębia-Zdroju zostanie ustalony m.in.: w toku uzyskiwania decyzji środowiskowej. Zgodnie z obowiązującymi harmonogramami ostateczny przebieg powinien zostać określony do 2024 r.

Oceń publikację: + 1 + 14 - 1 - 6

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (3):
  • ~seboc 2020-10-13
    15:49:14

    6 6

    To cale CPK to przechowalnia dla pisowskich cepow.
    Wystarczy przesledzic wypowiedzi pana Horaly na jakikolwiek temat, - czlowiek ten bowiem zajmuje sie tlumaczeniem, czego partyjni koledzy nie powiedzieli, kiedy powiedzieli - zeby nabrac glebokich watpliwosci w sprawie CPK.

  • ~Capote 2020-10-13
    16:24:46

    6 3

    dostępie do sieci kolejowej.... dostęp będzie poprzez linię kolejową do Wodzisławia i stamtąd do CPK ... ale na razie na miejscu planowanego CPK rośnie trawa i hasają zające .

  • ~maziizam 2020-10-13
    17:03:59

    11 1

    Tu polecam przebieg trasy CPK oraz linię lokalną Wodzisław-Jastrzębie-Zebrzydowice łączącą Subregion Zachodni z Śląskiem Cieszyńskim, gdzie z Jastrzębia do Katowic da się dojechać w 30 minut.
    https://www.facebook.com/TowarzystwoEntuzjastowKolei/posts/2037797386351016

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuJastrzebie.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy pójdziesz na wybory samorządowe?



Oddanych głosów: 42