zamknij

Wiadomości

Darmowe przejazdy autobusami dla wszystkich!

2019-02-14, Autor: ap

Anna Hetman, prezydent Jastrzębia-Zdroju wprowadza darmową komunikację na terenie całego miasta. Z darmowych przejazdów korzystać możemy do 24 lutego.

Reklama

Od poniedziałku komunikacja autobusowa na terenie miasta nie jest realizowana w stu procentach. Firma wykonująca kontrakt dla MZK nie zabezpieczyła w pełni zastępczych połączeń autobusowych, czego konsekwencje ponoszą mieszkańcy naszego miasta.

- Zdecydowałam się wprowadzić całkowicie bezpłatną komunikację na terenie całego miasta Jastrzębie-Zdrój. Wiem, że to nie zrekompensuje wszystkich trudności, ale zapewniam, że w tym czasie pracujemy intensywnie nad przywróceniem połączeń autobusowych w stu procentach. Proszę o cierpliwość i zrozumienie – wyjaśnia Anna Hetman, prezydent miasta.

Darmowa komunikacja obowiązywać będzie od dzisiaj do 24 lutego.

Pasażerowie, którzy posiadają bilet miesięczny i czują się pokrzywdzeni mogą zgłosić się do MZK o zwrot kosztów.

Przypomnijmy, problemy komunikacyjne pojawiły się w poniedziałek 11 lutego. Wówczas w pracy nie zjawili się kierowcy PKM Jastrzębie. >>> Autobusem PKM dzisiaj nie pojedziesz! Kierowcy nie przyszli do pracy<<< . Obecnie w Jastrzębiu-Zdroju i najbliższej okolicy problemy występują na ok. 46% tras.

Aktualny, tymczasowy rozkład jazdy dostępny jest na stronie internetowej MZK oraz w aplikacji mobilnej MyBus. Co ważne, po korekcie elektronicznego systemu obsługi pasażerów, tablice przystankowe wyświetlają jedynie kursy, które są aktualne, a więc należy spodziewać się przyjazdu autobusu. >>> MZK: od dzisiaj obowiązuje komunikacja zastępcza <<<.

Ponadto w Biurze MZK trwa dyżur. Informacje udzielane są telefonicznie: 32 476 35 77, 32 476 34 74, 32 475 14 02. A także za pośrednictwem komunikatora Messenger widocznego na stronie internetowej MZK.

Oceń publikację: + 1 + 12 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (7):
  • ~czytelniczka 2019-02-14
    12:58:56

    4 2

    Tylko kto za to zapłaci ?

  • ~seboc 2019-02-14
    13:13:40

    5 0

    Jak to kto zaplaci.
    Mieszkancy, kolektywnie.

    MZK potrzebuje wiecej pieniedzy niz zazwyczaj, bo musi posprzatac po zamieszaniu.

  • ~Danuta Czyszczoń 2019-02-14
    14:35:56

    7 1

    Pani Hetman najpierw rozpieprzy cały interes a później składa obietnice ,które nie mają pokrycia. Cóż z tego ,że autobusy będą za darmo jeżeli wcale nie jeżdżą . Dzisiaj miałam pilną wizytę u lekarza ,nastałam się tylko na przystanku i, gdzie zmarznięta po godzinnym staniu dowiedziałam się ,że strajkują.Powinno być jakieś ogłoszenie na przystanku a nie w internecie, bo nie każdy ma komputer a nawet jak ma to nie wchodzi na = Moje Jastrzębie= . Ja weszłam bo tak wkurzona jestem na całą sytuację, bo teraz będę musiała znowu czekać tyle miesięcy aby dostać się do specjalisty ,a mnie nie stać aby rozbijać się taryfami.

  • ~Józef Brzozowski 2019-02-14
    18:06:38

    7 3

    Demagogia ogłasza: „Darmowe przejazdy autobusami dla wszystkich”

    Nie ma nic za darmo, ktoś za to musi zapłacić. W Żorach jest BKM – Bezbiletowa Komunikacja Miejska. To jest komunikacja bezbiletowa, nie darmowa, bo za taką komunikację płacą wszyscy mieszkańcy.

    Pod koniec 2018 roku przeczytałem że dochody przyszłorocznego budżetu MZK zakładane są na poziomie ponad 44 mln zł., jednocześnie MZK zakłada, że wpływy ze sprzedaży biletów wyniosą ponad 11 mln zł. Czyli że na utrzymanie tej firmy Jastrzębie, Żory, Czerwionka, Suszec i pozostałe gminy wpłacają trzy czwarte wydatków MZK. Gdyby tak wprowadzić w MZK BKM, to po odjęciu kosztów dystrybucji biletów i kanarów, nasze gminy niewiele więcej by do tej firmy dopłaciły, a jeździłoby się „za darmo”!

  • ~seboc 2019-02-15
    15:35:01

    3 1

    @~Józef Brzozowski

    To jest normalne na calym swiecie, ze komunikacja miejska jest subsydiowana.
    Polega to na tym, ze miasto placi, mieszkancy jada do pracy, dostaja wynagrodzenie, placa podatki, miasto sie rozwija.
    Wiele miasteczek polozonych blisko metropolii chetnie dolaczaja do tej akcji, bo naplywajacy mieszkancy to szansa dla miejscowosci. Dwoja sie i troja, by oferte dojazdu do pracy poszerzyc, udoskonalic i zoptymalizowac.

    Jastrzebie godzi sie pasywnie z zanikajacym biznesem i brakiem przedsiebiorstw.
    Ludzie pracuja w Czechach, Katowicach, Gliwicach, miasto nie ma dla nich zadnej oferty. Placi 14 milionow rocznie za bezsensowna (bo zaplanowana 40 lat temu) jazde autobsow przez pare ulic. Miasto ponosi koszt na kominikacje, ktory nigdy nie wraca i nie poprawia warunkow zycia.
    Wladze miasta maja cos z glowa!

    Jastrzebie to potencjalnie swietna sypialnia pelna tanich mieszkan, dla Ostrawy, Katowic, Gliwic, Rybnika.
    Niestety, UM robi z miasta enklawe, skad ludzie uciekaja i nikt nie ma powodu by tu przyjechac.
    Urzednicy miejscy to pospolita ciemnota.

  • ~Józef Brzozowski 2019-02-16
    17:20:08

    1 0

    @seboc. Subsydiować a utrzymywać to jest różnica. Tak uważam. Do jakiego poziomu można mówić o subsydiowaniu, czy dopłata do budżetu w wysokości trzech czwartych kwoty niezbędnej do funkcjonowania to jeszcze subsydiowanie, czy utrzymywanie?

    „Miasto płaci” - dlaczego tak enigmatycznie? Miasto nie ma swoich pieniędzy, to mieszkańcy i podmioty gospodarcze się składają. Ja w swoim powyższym komentarzu proponuję, że skoro tak dużo dopłacamy do komunikacji miejskiej, to dopłaćmy jeszcze trochę i zróbmy BKM. Ale bez tych z MZK, bo to za drogo by było. Między Jastrzębiem a Żorami kursują autobusy MZK i Drabas. Opłata za przejazd na tej samej trasie w dotowanym MZK jest wyższa niż w niedotowanym Drabasie – to jest normalne?

    Jastrzębie sypialnią dla Ostrawy i Katowic. Aby tak było, potrzebne byłoby połączenie kolejowe z czasem dojazdu do Katowic 50 minut, do Ostrawy 40 minut. To jest technicznie możliwe, ale czy finansowo?

  • ~seboc 2019-02-16
    21:28:52

    3 0

    "To jest technicznie możliwe, ale czy finansowo? "

    Tak dziala Europa i swiat.
    Jastrzebie wybudowano, bo potrzeba bylo ludzi do kopaln.
    Przedsiewziecie bylo kosztowne.
    Teraz nie potrzeba ludzi do kopaln, ale infrastruktury do dojazdu do pracy poza granicami miasta.
    Trzeba patrzec globalnie. Miasto zdycha, albo ponosi koszt, istnieje i odcina kupony od poniesionych wydatkow.
    To nie musi byc kolej na poczatku. Moze byc, relatywnie tani, szybki transport autobusowy.

    Swiat sie rozwija, Jastrzebie cywilizacyjnie cofa sie.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuJastrzebie.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy wprowadzenie programu 800+ zamiast 500+ jest dobrym pomysłem?






Oddanych głosów: 617