zamknij

Wiadomości

Jastrzębie - Zdrój pozyskało prawie 13 milionów na budowę wiaduktu!

2020-04-23, Autor: AB, materiały prasowe

Ponad 12 mln 700 tysięcy złotych dofinansowania otrzymało miasto Jastrzębie-Zdrój na przebudowę wiaduktu na alei Piłsudskiego wraz z budową ronda na skrzyżowaniu alei z Graniczną i Północną.

Reklama

Inwestycja jest jedną z najdroższych, jakie miasto Jastrzębie-Zdrój prowadziło w ostatnich latach. Szacuje się, że koszt przebudowy wiaduktu na alei Piłsudskiego wraz z budową ronda na skrzyżowaniu alei z Graniczną i Północną sięgnie 25 milionów zł.

Mając to na uwadze, miasto podjęło wielomiesięczne starania zmierzające do uzyskania dofinansowania na to przedsięwzięcie ze środków zewnętrznych. Miasto dostało 12mln 700 tysięcy złotych dofinansowania z funduszu dróg lokalnych.

– To duże wsparcie  i bardzo cieszę się, że otrzymaliśmy to dofinansowanie. Długo na nie czekaliśmy ale warto było, bo kwota jest znacząca. Mamy oczywiście w budżecie zabezpieczoną pozostałą sumę. W tym miejscu chciałam podziękować posłom naszego miasta za wsparcie w ubieganiu się o to dofinansowanie – mówi prezydent Anna Hetman.

Przetarg na budowę wiaduktu na Alei Piłsudskiego jest już ogłoszony. Wraz z wiaduktem budowane będzie jednocześnie rondo na skrzyżowaniu alei z Graniczną i Północną.

- Jest to jedno z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w mieście. W tym miejscu powstanie rondo turbinowe, które ma zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego i znacznie poprawić płynność przejazdu -czytamy w komunikacie na stronie miasta.

Z uwagi na duży zakres robót i, co się z tym wiąże, wysoką wartość inwestycji, obowiązuje pełna procedura przetargowa. A to oznacza, że wykonawcę inwestycji poznamy w połowie roku. Planowany termin rozpoczęcia budowy wiaduktu zależy bezpośrednio od procedury przetargowej. Roboty budowlane potrwają niecałe 2 lata a realizowane będą etapami, zgodnie z uzgodnioną z Wykonawcą organizacją ruchu.

Projekt budowy wiaduktu zakłada  między innymi budowę dwóch niezależnych mostów, osobno dla każdej z jezdni. Obiekt podzielony będzie, jak do tej pory, na dwa pasy w każdym kierunku.

Przy budowie wiaduktu część wąwozu zostanie zasypana, jednak pozostawiony zostanie przepust na planowaną budowę torów kolejowych. Powstaną też dwa przyczółki. Z uwagi na znaczne obciążenia przekazywane przez podpory, przewidziano wzmocnienie podłoża gruntowego pod fundamentami przyczółków oraz pod konstrukcjami z gruntu zbrojonego. Dodatkowo teren będzie palowany.

Cały obiekt będzie miał 70 metrów długości i 20 szerokości. By przyspieszyć roboty, wykonany zostanie nie z lanego betonu, a z prefabrykatów. Powstanie również 300  metrów bieżących drogi, ze ścieżkami rowerowymi i chodnikami, a także oświetlenie uliczne.

 
 
Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~seboc 2020-04-24
    13:37:30

    7 0

    "Cały obiekt będzie miał 70 metrów długości i 20 szerokości."

    Zeby ci z Ksiegi Guinessa nie zajeli sie budowa tego imponujacego obiektu.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuJastrzebie.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy wprowadzenie programu 800+ zamiast 500+ jest dobrym pomysłem?






Oddanych głosów: 607