Proces inwestycyjny zaczyna się w centrali danego koncernu, czy na posiedzeniu zarządu firmy. Zapada decyzja o dywersyfikacji działalności, czy poszukiwaniu nowych rynków zbytu. Często decyduje ekonomia, prosty rachunek zysków i strat. Gdzieś, coś po prostu można produkować taniej. Gdzieś, otrzymamy lub zaoferujemy takiej samej jakości usługę, ale po konkurencyjnej cenie. Rozpoczyna się procedura analiz i badań, wyliczeń. Powstaje lista państw branych pod uwagę. Następnie pod parametry inwestycji wyszukiwane są konkretne lokalizacje w różnych regionach. I w tym momencie, a nawet chwilę przed nim, należy sprawić, aby Jastrzębie-Zdrój znalazło się na takiej liście. Zaistniało w świadomości osób podejmujących takie decyzje.
W świecie rozwiniętych technologii komunikacyjnych, portali społecznościowych, sieci powiązań, dystans pomiędzy miastem, a największymi ośrodkami decyzyjnymi znacznie się skrócił. Dlatego prowadzone działania mają na celu przede wszystkim dotarcie bezpośrednio do miejsc, gdzie decyzje biznesowe zapadają. Prowadzone są zarówno wśród polskich, jak i zagranicznych firm. Z sektorów i branż perspektywicznych dla Jastrzębia-Zdroju - produkcyjnego, logistycznego, usługowego oraz hotelarskiego i deweloperskiego.
Mając na uwadze również koszty ponoszone przez środowisko naturalne i stawiając na ekologię, a mając możliwości oferowane przez nowoczesne technologie, miasto rezygnuje również z druku folderów inwestycyjnych.
Działania samorządu z zakresu promocji gospodarczej, to także wydarzenia gospodarcze, służące wymianie poglądów, opinii oraz informujące o nowych trendach, innowacjach i działaniach skierowanych do przedsiębiorców. Kolejne z takich spotkań Jastrzębie-Zdrój organizuje już 18 listopada 2019 roku. Będzie poświęcone transformacji regionów górniczych, rozwojowi nowoczesnych technologii, a część warsztatowa także programom i działaniom służącym rozwojowi przedsiębiorczości i wsparciu dla firm. Szczegóły już wkrótce na stronie www.jastrzebie.pl.
pozytywnego klimatu do prowadzenia biznesu. Dlatego tak istotne jest wsłuchanie się w głosy przedsiębiorców, prowadzenie z nimi dialogu i współpracy. Temu ma również służyć powołanie przy Prezydencie Miasta Jastrzębia-Zdroju Rady Biznesu, której pierwsze spotkanie już na początku września.
Miasto stawia na przedsiębiorców. Stąd zorganizowany po raz pierwszy konkurs „Lokal na strat”, w ramach którego firmy dopiero rozpoczynające swoje kroki w biznesie mogą wynająć lokal usługowy na preferencyjnych warunkach. Od kilku lat w Jastrzębiu-Zdroju funkcjonuje Jastrzębska Karta Przedsiębiorcy, dzięki której „młode” firmy mogą korzystać z szeregu zniżek u partnerów programu. Wspieramy i promujemy innowacyjne rozwiązania. Ławka antysmogowa, której twórcom, Michałowi Kaczorkowi oraz Michałowi Szyszkowskiemu kibicujemy, jest wśród nominowanych produktów w ramach X edycji Marka Śląskie.
Wszystkie działania zmierzają do tego, aby Jastrzębie-Zdrój kojarzone do tej pory z górnictwem oznaczało również miejsce przyjazne biznesowi.
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert