Przed II wojną światową hotel był urokliwym, utrzymanym w marynistycznym stylu pensjonatem „Różany Gaj” będącym symbolem luksusu letniskowej Gdyni. Zachował się na wielu przedwojennych fotografiach, na których wyróżnia się dzięki charakterystycznej wieżyczce i malowniczemu położeniu na morenowym wzgórzu.
W 1971 roku były pensjonat kupiła kopalnia Zofiówka, która na początku lat 90. weszła do Jastrzębskiej Spółki Węglowej. Hotel został rozbudowany, a w 1990 roku zmienił nazwę na „Antracyt” i został oddany w dzierżawę.
Spółka 3-krotnie chciała sprzedać hotel, by skupić się na swojej głównej działalności. Cena wywoławcza kilkanaście milionów złotych. Gdy nie było chętnych, w 2010 roku władze JSW postanowiły wyremontować obiekt i doprowadzić do obecnie obowiązujących standardów.
Po trwającym dwa lata remoncie, który pochłonął 27 mln złotych, obiekt wzbogacił się m.in. o strefę relaksu obejmującą basen, saunę suchą i parową oraz jacuzzi. Przebudowana została restauracja wraz z kuchnią oraz sala konferencyjna. Wymieniono całą instalację sanitarną, elektryczną, okna, drzwi oraz przeprowadzono termomodernizację elewacji. Natomiast sam hotel obecnie dysponuje 39 pokojami, dającymi 80 miejsc noclegowych, salami konferencyjnymi czy restauracją.
Obecnie „Różany Gaj” jest dzierżawiony przez spółkę komandytową Dobry Hotel Mieczkowski, ale JSW chce go sprzedać. – Hotel sprzedajemy, podobnie jak inne obiekty, z powodu bardzo trudnej sytuacji finansowej firmy. To trzecia próba po remoncie, przed remontem były też trzy próby. Wtedy był sprzedawany z powodu wyzbywania się majątku nieprodukcyjnego, który to proces firma prowadziła od lat 90 – tłumaczy Katarzyna Jabłońska-Bajer, rzeczniczka prasowa JSW.
Ostatni przetarg przeprowadzono w czerwcu 2015 roku. Wówczas cenę wywoławczą ustalono na 28,5 mln złotych netto. Nowa cena wywoławcza jest niższa i wynosi 24,8 mln złotych netto. Otwarcie ofert nastąpi 14 kwietnia.
Jakie działa podejmuje Spółka, by znaleźć kupca? – Przede wszystkim obniżyliśmy cenę, a informacja o sprzedaży ukazała się w branżowej prasie hotelarskie i prasie ogólnopolskiej – wyjaśnia rzeczniczka prasowa.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~ametyst 2016-03-11
15:44:44
Jastrzębska coś słabo się stara żeby to sprzedać