zamknij

Wiadomości

Linia E3 będzie obsługiwała dodatkowe przystanki

2014-04-29, Autor: pww
Od 5 maja linia autobusowa E3, która kursuje od Jastrzębia do Rybnika przez Wodzisław będzie obsługiwała dodatkowe przystanki.

Reklama

W Jastrzębiu-Zdroju autobus będzie zatrzymywał się dodatkowo na przystankach: Al. Piłsudskiego Os. Pionierów, 11 Listopada Szkoła oraz Wodzisławska Boża Góra.

W Wodzisławiu i Radlinie na przystankach: Wilchwy Szkoła, Wodzisław Radlińskie Chałupki, Radlin II PKP, Radlin Piekarnia, Radlin Osiedle, Obszary PKP i Obszary Wiadukt.

Natomiast w Rybniku: Rybnik Popielów Wodzisławska, Rybnik Popielów Żabik, Rybnik Niedobczyce Paryż, Rybnik Zamysłów Wodzisławska.

W związku z włączeniem dodatkowych przystanków, od poniedziałku 5 maja zmieni się rozkład jazdy autobusu E3. Ponadto pasażerowie muszę się liczyć z tym, że czas przejazdu będzie nieco dłuższy.

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (16):
  • ~anika78 2014-04-29
    21:20:55

    0 0

    No to teraz w godzinach szczytu pojedziemy do Rybnika przez dwie godziny ;/ Tak jakby już nie było opóźnień. Oj w takich przypadkach przydałaby się kolej.

  • ~akx 2014-05-02
    12:14:23

    0 1

    Po remoncie linii kolejowej Rybnik - Chałupki, czas przejazdu między Wodzisławiem Śląskim a Rybnikiem będzie wynosił 13-14 minut. Zawsze mieszkańcy Jastrzębia mogą się przesiąść w Wodzisławiu na pociąg.

  • ~AleDom 2014-05-02
    17:08:56

    2 0

    @akx: 1. Brak skomunikowań. Nie wiadomo ile będzie kursów. 2. Czy remont kończą w poniedziałek? Chyba nie. 3. E-3 tą samą trasę przejedzie w 22 minuty. Wiem, że w ciągu 8 minut wiele może się zdarzyć, ale jeżeli czas czekania na przesiadkę ma być dłuższy to się nie kalkuluje. 4. Duża grupa pasażerów E-3 z Jastrzębia jeździ na biletach okresowych i miesięcznych - dla nich to tylko dodatkowe koszty. 5. Nie lubię busiarstwa, ale jeżeli komuś z Jastrzębia się spieszy do Rybnika to może wsiąść w busa właśnie. Była kiedyś linia MZK jeżdżąca przez Świerklany a nie tłucząca się po Wodzisławiu, ale jak Świerklany urządziły sobie "komunikację" busami linia ta nie cieszyła się wielką popularnością i ostatecznie znikła a szkoda.

  • ~akx 2014-05-02
    17:20:50

    0 1

    @AleDom: Od 5 Maja to już będzie pół godziny i to pod warunkiem, że nie będzie korków. Oczywiście, że remont nie kończy się w poniedziałek, napisałem, jaką mogliby mieć w przyszłości alternatywę mieszkańcy Jastrzębia. Swojego czasu bilet normalny kolejowy z Wodzisławia do Rybnika kosztował 3zł. Szkolny 1,89, a studencki 1,59zł. Patrząc na nadchodzący rozkład jazdy linii E-3 i fakt, że niektóre kursy będą jeździły nawet godzinę należy się poważnie zastanowić nad dalszą degradacją komunikacji w Jastrzębiu. Co jak co ale w obecnej formie mieszkańcom Jastrzębia przydałaby się bardziej szybka kolej do Katowic niż Droga Główna Południowa.

  • ~AleDom 2014-05-02
    17:45:27

    1 0

    @akx: Dojeżdżam do Rybnika na studia, chcąc przesiadać się na pociąg muszę dodatkowo wydać 1,59 zł * 20 dni * 2 strony = 63,60 zł. To więcej niż płacę za bilet na samo E-3 a do Wodzisławia trzeba się jakoś dostać. Porównywanie czasów przejazdu między różnymi punktami nie ma sensu. Przyjmijmy że zapowiedzi się spełnią, pociąg pojedzie 14 minut a E-3 - 22 (skoro przyjmujemy zapowiadany rozkładowy czas przejazdu). 16 minut dziennie (- oczekiwanie na przesiadkę) za 64 złote? Degradacja komunikacji miejskiej w Jastrzębiu to nic w porównaniu z Wodzisławiem. A najlepsze jest to, że jastrzębianie mogą zapomnieć o przegubowcach na E-3 właśnie dzięki projektantom "ni to dworca, ni to galerii" w Wodzisławiu.

  • ~akx 2014-05-02
    20:54:17

    0 1

    Jeszcze raz powtórzę, że czas przejazdu E-3 między Wodzisławiem a Rybnikiem od 5 maja wyniesie PÓŁ GODZINY. Degradacja komunikacji w Wodzisławiu? Chyba sobie żartujesz. Mieszkańcy chwalą sobie nową komunikację miejską, tanie bilety, głosowe zapowiedzi przystanków. Najważniejsze, że autobusy jeżdżą na głównych liniach z odpowiednim taktem, a nie jak to było w przypadku MZK stadami. Do tego otwartość UM na wszelkie zmiany rozkładu jazdy. Akurat przegubowiec nie miał by problemu przejechać obok samej galerii, większy problem byłby z wjazdem na drogą krajową, która jest obecnie mocno zwężona, jednak nikt nie robił takiego testu.
    Wodzisław ma oczywiście kolej pasażerską, która zawsze była, jest i będzie definicją rozwoju. W tym roku rozpoczyna się remont linii Rybnik - Chałupki za 176 milionów złotych wraz z modernizacją peronów i urządzeń SRK. Docelowa prędkość szlakowa to 80 - 100km/h. Docelowo mają jeździć przez Wodzisław pociągi Katowice - Bohumin a także międzynarodowy pociąg z Warszawy Wschodniej do Pragi/Wiednia/Budapesztu. Miasto przygotowuje się do budowy centrum przesiadkowego skupiającego transport samochodowy, rowerowy i kolejowy. Tymczasem Jastrzębie Zdrój jest z dala od ważniejszych szlaków komunikacyjnych, pozbawione kolei pasażerskiej i skazane na busiarstwo. Śmiem twierdzić, że jesteście największym zapuszczonym komunikacyjnie miastem na Śląsku.

  • ~AleDom 2014-05-02
    23:00:58

    0 0

    @akx: To, że nie umiesz czytać rozkładów to nie mój problem. Rozkład na stronie MZK mówi o 22 minutach i tego się trzymajmy (tak jak Ty się trzymasz nawet nie istniejącego rozkładu a tylko zapowiedzi). "Komunikacją miejską" w Wodzisławiu dojedziesz jedynie do Pszowa i Rydułtów (kilka kursów na krzyż), wszędzie indziej (Rybnik, Jastrzębie, Radlin, Marklowice, Mszana, itd. ) musisz jechać pociągiem, MZK czy prywaciarzem. Jeżeli dodamy do tego ciasny "dworzec" bez placu postojowego (gdzie nawet zwykły solowy autobus czasami mija się z innymi pojazdami i znakami na centymetry), bylejakiego przewoźnika z bylejakimi pojazdami otrzymamy to co w Wodzisławiu uważa się za "komunikację miejską". Poczytaj sobie o projekcie UE w MZK, zapowiedzi głosowe to jego niewielka część. Skoro Wodzisław nie dopłaca złamanego grosza na funkcjonowanie linii MZK obsługujących Wodzisław to wodzisławianie nie mają nic do gadania w sprawie MZK. Ale nie zanudzajmy już czytelników sprawami Wodzisławia i zakończmy tą jałową dyskusję.

  • ~akx 2014-05-02
    23:21:46

    0 2

    Póki co to ty masz problemy z dobrym czytaniem rozkładu jazdy. Proponuję ci jeszcze raz wejść na stronę MZK i znaleźć rozkład E-3 od 5 maja. Jeśli jakimś cudem uda Ci się dotrzeć do tego, to zobaczysz, że od poniedziałku czas przejazdu między dworcem w Wodzisławiu a Rybnikiem 3 Maja będzie wynosił 30 minut, pod warunkiem, że nie będzie korków. Widzę, że poruszasz temat postoju autobusów. OK, obok karuzeli miejsca postojowe dla autobusów można policzyć na palcach jednej ręki. Jednak pamiętaj, że to w gestii przewoźnika leży zapewnienie autobusom miejsca parkingowego. PKS parkuje przy Bogumińskiej, KM ma tak skonstruowany rozkład, że autobusy nie zawadzają przy dworcu. Pozostają autobusy MZK, które to notorycznie parkują gdzie popadnie. To już wina MZK, że nie zapewniło swoim autobusom miejsca do parkowania, zwłaszcza, że autobusy jak już wspomniałeś UM Wodzisław nie dopłaca nic do autobusów MZK. Jeśli chodzi o sam dworzec w Wodzisławiu, lepsze to niż nic. Też ubolewam, że plac na przeciwko Karuzeli jest zaadaptowany na parking a mogłoby tam być centrum przesiadkowe łączące transport autobusowy z kolejowym. Cóż, PKM chciał sprzedać plac miastu za kolosalne pieniądze, później okazało się, że nabył go prywaciarz o ponad połowę taniej. Jeśli zaś chodzi o samo MZK jest to komunikacja bardzo zacofana. Sam fakt, że coraz więcej gmin odłącza się od związku mówi samo za siebie. Także ukłon dla UM Wodzisław, że położył MZK kres i wreszcie mamy czyste, tanie i gadające autobusy. CDN

  • ~AleDom 2014-05-02
    23:26:04

    1 0

    Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać: Gdzie na 3-go Maja w Rybniku jest przystanek kolejowy? Logika podpowiada że czas przejazdu należy porównywać między tymi samymi punktami - czyli w tym przypadku dworcami PKP.

  • ~akx 2014-05-02
    23:38:38

    0 1

    Wspomniałeś też o zasięgu KM Wodzisław Śląski. Chyba logiczne jest, że komunikacja miejska jak sama nazwa wskazuje obejmuje obszar miasta, ewentualnie jakieś linie stykowe. Rydułtowy, Pszów i Radlin to osobne miasta i same decydują z usług jakiej komunikacji miejskiej korzystają. I tak w Rydułtowach spotkamy MZK Jastrzębie, ZTZ Rybnik, PK Racibórz czy KM Wodzisław Śląski. Gminę Godów, Gorzyce, Lubomia i Mszana obsługuje na zlecenie powiatu wodzisławskiego PKS Racibórz. Logiczne, że wybierając się do Katowic nie będzie się jechało autobusem miejskim, bo człowiek by czegoś dostał. Już jadąc E-3 do Rybnika można czegoś dostać bo jest tak niewygodnie. Tak samo MZK nie dojedziesz do Bielska-Białej czy Cieszyna. Także Twój argument o zasięgu KM nie jest do końca sprecyzowany.

  • ~akx 2014-05-02
    23:48:55

    0 0

    OK, pomiędzy tymi punktami to 23 minut (taki kurs znalazłem między tymi przystankami), więc wracając do naszej rozmowy to i tak duża różnica między przejazdem pociągiem w 10 minut krócej. Należy też zwrócić uwagę, że pociąg nie stoi w korkach, a na wodzisławskiej w godzinach szczytu można utknąć nawet na godzinę. Obecnie czas przejazdu z Rybnika do Wodzisławia wynosi 18 minut pociągiem (z 4 przystankami po drodze). Jednak póki co nie ma o czym mówić, gdyż cena biletu dla mieszkańca Jastrzębia była by zbyt wysoka. Sens miałoby to wtedy, gdyby KŚ i MZK dogadały się w sprawie biletów a autobus byłby skomunikowany na dworcu PKP w Wodzisławiu drzwi w drzwi z pociągiem Kolei Śląskich.

  • ~AleDom 2014-05-03
    12:17:04

    2 0

    Miałem skończyć dyskusję, ale nieźle się uśmiałem czytając Twoje komentarze więc odpowiadam: 1. Zasięg komunikacji miejskiej: Tak, najlepiej wybudujmy pętle przy granicach każdego miasta (bez miejsc postojowych, bo to sprawa przewoźników a nie nasza) i tylko tam docierajmy (jak większość kursów UM Wodzisław). Niech pasażerowie w drodze do Rybnika przesiadają się 5 razy i niech kupują 5 biletów. Tylko Wodzisław nie umie pojąć że takie podejście nie ma sensu - Żory, Rybnik, Pawłowice uznały to za oczywistość. 2. Cieszę się że zrozumiałeś że w obecnej sytuacji przesiadki na pociąg w Wodzisławiu nie mają sensu. 3. Widziałeś gdzieś dworzec bez miejsc postojowych, który by dobrze funkcjonował? Rybnik ma DKM, my mamy choćby Arki Bożka a Wodzisław nie ma nic. W Jastrzębiu przegubowce mieszczą się na większości pętli i dworców (Zdrój, Dworzec Autobusowy, Arki Bożka, Jagiełły Pętla, ...). 5. Na stronie rozkładu PKP znalazłem tylko połączenia KŚ z czasem przejazdu 22-23 minuty. To porównywalnie do czasów rozkładowych E-3. 6. Transakcje PKM to nie sprawa wodzisławian - PKM należy do MZK do którego nie dopłacacie. 7. Z tą godziną w korkach to przesadziłeś - maksymalnie 20-25 minut. Chyba że będzie jakiś wypadek po drodze, ale to sytuacje wyjątkowe. Wiem, bo jeżdżę E-3.

  • ~akx 2014-05-03
    14:02:27

    0 1

    Aby wszystkich zadowolić przewoźnicy poszczególnych komunikacji miejskich musieliby się ze sobą dogadać. Innym rozwiązaniem byłoby przywrócenie jednego przewoźnika komunikacji miejskiej jak to było w poprzednim ustroju. Ten ostatni wariant póki co jest mało realny z różnych przyczyn. Dla podróżnych dojeżdżających na autobus np. E-3 praktycznie nic się nie zmieniło. To czy dojeżdżali MZK i się przesiadali na E-3 czy obecnie dojeżdżają KM i tak musieli kupować 2 bilety miesięczne, bo na autobus pośpieszny jest inna taryfa. Dojeżdżając KM i przesiadając się na E-3 wychodzi nawet na plus, bo bilety są tańsze. Jeśli chodzi o KM, bo widzę, że wrzucasz funkcjonowanie komunikacji miejskiej i nasz pseudo dworzec autobusowy do jednego worka. Komunikacja Miejska działa lepiej niż działało MZK w Naszym mieście, bilety są tańsze, lepiej są zorganizowane połączenia, są głosowe zapowiedzi przystanków. Jeśli chodzi o dworzec to mało komu w mieście się on podoba. Raczej możemy mówić o wąskim chodniczku, na którym w godzinach szczytu łatwo o wypadek. Cóż, wiele mieszkańców w tym ja apelowało do prezydenta miasta. Dowiedziałem się w skrócie tyle, że mamy się cieszyć, że w ogóle dworzec powstał, bo galeria nie musiała się godzić na taką inwestycję, co jest oczywiście kpiną. Tak samo jeśli chodzi o postój autobusów. Poprzedni dworzec jaki był taki był, ale był dworcem z prawdziwego zdarzenia, jeśli chodzi o miejsca postojowe czy szerokie perony. CDN

  • ~akx 2014-05-03
    14:13:08

    1 0

    Na pewno ogromną przeszkodą jest plac na przeciwko Karuzeli, który nie jest własnością miasta, a który byłby świetnym miejscem na budowę dworca wraz z centrum przesiadkowym. Wspomniałeś o Rybniku, który nie jest wcale lepszy. Na miejscu ich dworca PKS stoi aktualnie Biedronka. Jeśli chodzi o czas przejazdu pociągiem na linii Rybnik - Wodzisław jest to skomplikowane. Ja osobiście bardziej się interesuje transportem kolejowym niż autobusowym, więc postaram Ci się wytłumaczyć na czym polega różny czas przejazdu. Tak jak mówiłem czas przejazdu z Rybnika do Wodzisławia pociągiem to 18 minut. Zaś z Wodzisławia do Rybnika to 22 minuty. Dlaczego? Na liniach kolejowych dwutorowych w większości przypadków ruch prowadzony jest po prawym torze. Sęk w tym, że między Wodzisławiem a Radlinem Obszarami jeden tor ma prędkość szlakową 30km/h. Reasumując, pociąg jadący do Rybnika jedzie po wolniejszym torze, więc ma dłuższy czas przejazdu. Ciekawostką jest, że ten tor został zamknięty ponad pół roku temu, jednak prędkość rozkładowa została zachowana. Najprawdopodobniej w czerwcowej korekcie rozkładu zostanie przywrócona rozkładowa 60 dla relacji Wodzisław -> Rybnik na odcinku Wodzisław - Radlin Obszary.

  • ~AleDom 2014-05-03
    18:23:24

    1 0

    1. Wizja 5 przesiadek zaprowadziłaby do busa lub samochodu każdego, kto choćby o tym pomyślał. Niższe ceny? Przykład: student dojeżdża z Jedłownika na studia do Rybnika. A) Wodzisław w MZK: SC ulgowy = 75 zł. B) obecna sytuacja: E-3/2 + miesięczny na linie UM = 55 + 30 = 85 zł. W obecnej sytuacji taki student płaci o 10 złotych więcej, w przypadku chęci dojechania np. do Jastrzębia musi płacić (w przypadku A nie). 2. Zapowiadanie przystanków - kolejny raz proszę o przeczytanie o projekcie UE na stronie MZK. 3. W Rybniku PKS świeci pustkami - komunikacja autobusowa skupia się na DKM przy ul. Budowlanych. 4. W ostatnich przetargach MZK były zapisy o modernizowaniu taboru w trakcie trwania umowy (w praktyce wymiana całości taboru w trakcie trwania umowy, w Jastrzębiu wymagano 10 nówek). W Wodzisławiu wystarczył jednorazowy zakup nówek zza wschodniej granicy i używańców (i tak Mercedesy jeżdżą pomimo niezgodności z SIWZ).

  • ~AleDom 2014-05-03
    19:57:43

    1 0

    A jednak mała pomyłka. O zapowiadaniu przystanków na stronie MZK nie ma mowy, jest za to w dokumentacji przetargowej. BIP MZK→Przetargi→2013→"Przetarg nieograniczony na świadczenie autobusowych usług przewozowych w systemie komunikacji miejskiej na liniach wchodzących w skład sieci komunikacyjnej obejmującej obszar miasta Jastrzębie-Zdrój i gmin ościennych/ 23.12.2013 r."→SIWZ→punkt 2p).

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuJastrzebie.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy wprowadzenie programu 800+ zamiast 500+ jest dobrym pomysłem?






Oddanych głosów: 705