Celem akcji jest zwrócenie uwagi, że obok paragonów fiskalnych, sprzedawcy wystawiają też paragony niefiskalne. Są one wystawiane przed fiskalizacją kasy i nie powinny być przekazane kupującemu jako dowód zakupu, jeżeli sprzedawca jest zobowiązany do ewidencjonowania obrotów na kasach rejestrujących.
Przykładem branży, w której zjawisko paragonów niefiskalnych jest szczególnie zauważalne, jest gastronomia. Jako paragon funkcjonuje tu często tzw. rachunek lub paragon kelnerski.
Każdy paragon fiskalny zawiera charakterystyczne elementy, takie jak: centralnie umieszczony napis paragon fiskalny, NIP wystawcy, jego nazwę i adres, nazwę towaru lub świadczonej usługi, cenę, logo i numer unikatowy kasy.
Akcja skierowana jest przede wszystkim do konsumentów, bo to oni otrzymują paragony i mają możliwość ich sprawdzenia.
Pamiętajmy, paragon fiskalny jest dowodem uczciwie prowadzonej działalności sprzedawcy. Zarówno w przypadku niewydania paragonu, jak również wydania paragonu niefiskalnego, wartość podatku i tak z reguły jest pobierana od konsumenta. To konsument płaci podatek w cenie towaru lub usługi, podatek, który nie zawsze trafia do budżetu, czasem do „kieszeni" nieuczciwego sprzedawcy.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert