Pięć samorządów przy granicy polsko-czeskiej kontynuuje tworzenie tras rowerowych w miejscach pozamykanych linii kolejowych. Do końca marca poznamy firmy, które budować będą w Jastrzębiu-Zdroju szlak rowerowy.
Cała budowa szlaku rowerowego podzielona jest na 4 odcinki. Wszystko w celu przyśpieszenia realizacji zadania.
- Ze względów organizacyjnych tej niełatwej inwestycji, postanowiono o etapowaniu realizacji tego zadania. Samorządy zaczęły od stworzenia pierwszej małej pętli Żelaznego Szlaku Rowerowego. W Jastrzębiu-Zdroju budowa pierwszego (prawie kilometrowego) odcinka tras rowerowych zakończyła się w ubiegłym roku - informuje Katarzyna Wołczańska, rzecznik prasowy w UM Jastrzębie-Zdrój.
W tym roku rusza drugi etap przedsięwzięcia, realizowany w ramach projektu „Rowerem po żelaznym szlaku”.
W Jastrzębiu długość trasy wynosi aż 9 kilometrów. W granicach naszego miasta przebiegać będzie wzdłuż nieczynnej linii kolejowej z Moszczenicy do Zebrzydowic.
– Do końca marca zamkniemy procedury przetargowe i poznamy wykonawców poszczególnych odcinków. W kwietniu planujemy rozpoczęcie robót. Zgodnie z harmonogramem inwestycja zostanie zakończona w trzecim kwartale 2020 roku – tłumaczy zastępca prezydenta Roman Foksowicz.
Zakres prac jest szeroki. Począwszy od odwodnienia i utwardzenia terenu, zniwelowania różnicy poziomów, aż po nałożenie nawierzchni mineralno-żywicznej na podbudowie z betonu jamistego.
Całość przedsięwzięcia kosztować będzie 18,4 mln zł. Na jego realizację Jastrzębie-Zdrój pozyskało ponad 8 mln zł unijnego dofinansowania.
Projekt „Rowerem po żelaznym szlaku” został dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Interreg V-A Republika Czeska – Polska na lata 2014-2020.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
[AKTUALIZACJA] Mamy cząstkowe wyniki! Kto wygrywa w Jastrzębiu-Zdroju?
+72 / -34Przebudowa skrzyżowania. Będzie nowe rondo
+39 / -5Wyłudzali dotacje unijne. Otrzymali ponad milion dofinansowania. Cztery osoby zatrzymane
+31 / -0Oficjalnie: Michał Urgoł wygrywa wybory w Jastrzębiu-Zdroju!
+54 / -29Niecodzienne sceny podczas mszy rezurekcyjnej. Mężczyzna wszedł na ołtarz, szarpał się ze służbą
+19 / -3Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~seboc 2019-03-12
15:46:33
Czyli jak juz wszystkie zastepcze pomysly komunikacyjne zawioda, riksze, jako alternatywna forma komunikacji miejskiej, beda mialy gdzie jezdzic.
~maziizam 2019-03-12
18:36:14
Nie ma to jak rozwalać możliwość odbudowy kolei ścieżkami rowerowymi i likwidacją wiaduktów np na Wodzisław -Rybnik czy Zebrzydowice -Cieszyn, a ślepo trzymać się bocznicy z Pawłowic po mega Szkodach górniczych gdzie co pół roku będzie zamykana kolej na remont - 3 miesięczny, albo dłużej a kosztu utrzymania na rok będą dochodzić do ceny budowy tego ogryzka.
~czytelniczka 2019-03-13
08:45:17
Czyli jak będą budować kolej, muszą także nowe tory....
~seboc 2019-03-13
10:05:29
Wlasnie likwidacji podlega komunikacja autobusowa a ty o kolei marzysz