zamknij

Wiadomości

Niebawem rusza budowa kolejnego etapu szlaku rowerowego

2019-03-12, Autor: ap

Pięć samorządów przy granicy polsko-czeskiej kontynuuje tworzenie tras rowerowych w miejscach pozamykanych linii kolejowych. Do końca marca poznamy firmy, które budować będą w Jastrzębiu-Zdroju szlak rowerowy.

Cała budowa szlaku rowerowego podzielona jest na 4 odcinki. Wszystko w celu przyśpieszenia realizacji zadania.

Reklama

- Ze względów organizacyjnych tej niełatwej inwestycji, postanowiono o etapowaniu realizacji tego zadania. Samorządy zaczęły od stworzenia pierwszej małej pętli Żelaznego Szlaku Rowerowego. W Jastrzębiu-Zdroju budowa pierwszego (prawie kilometrowego) odcinka tras rowerowych zakończyła się w ubiegłym roku - informuje Katarzyna Wołczańska, rzecznik prasowy w UM Jastrzębie-Zdrój.

W tym roku rusza drugi etap przedsięwzięcia, realizowany w ramach projektu „Rowerem po żelaznym szlaku”.

W Jastrzębiu długość trasy wynosi aż 9 kilometrów. W granicach naszego miasta przebiegać będzie wzdłuż nieczynnej linii kolejowej z Moszczenicy do Zebrzydowic.

– Do końca marca zamkniemy procedury przetargowe i poznamy wykonawców poszczególnych odcinków. W kwietniu planujemy rozpoczęcie robót. Zgodnie z harmonogramem inwestycja zostanie zakończona w trzecim kwartale 2020 roku – tłumaczy zastępca prezydenta Roman Foksowicz.

Zakres prac jest szeroki. Począwszy od odwodnienia i utwardzenia terenu, zniwelowania różnicy poziomów, aż po nałożenie nawierzchni mineralno-żywicznej na podbudowie z betonu jamistego.

Całość przedsięwzięcia kosztować będzie 18,4 mln zł. Na jego realizację Jastrzębie-Zdrój pozyskało ponad 8 mln zł unijnego dofinansowania.

Projekt „Rowerem po żelaznym szlaku” został dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Interreg V-A Republika Czeska – Polska na lata 2014-2020.

Oceń publikację: + 1 + 8 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (4):
  • ~seboc 2019-03-12 15:46:33

    Czyli jak juz wszystkie zastepcze pomysly komunikacyjne zawioda, riksze, jako alternatywna forma komunikacji miejskiej, beda mialy gdzie jezdzic.

    13 1
  • ~maziizam 2019-03-12 18:36:14

    Nie ma to jak rozwalać możliwość odbudowy kolei ścieżkami rowerowymi i likwidacją wiaduktów np na Wodzisław -Rybnik czy Zebrzydowice -Cieszyn, a ślepo trzymać się bocznicy z Pawłowic po mega Szkodach górniczych gdzie co pół roku będzie zamykana kolej na remont - 3 miesięczny, albo dłużej a kosztu utrzymania na rok będą dochodzić do ceny budowy tego ogryzka.

    9 4
  • ~czytelniczka 2019-03-13 08:45:17

    Czyli jak będą budować kolej, muszą także nowe tory....

    0 0
  • ~seboc 2019-03-13 10:05:29

    Wlasnie likwidacji podlega komunikacja autobusowa a ty o kolei marzysz

    2 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.