Podczas realizacji zadań projektu w minionym roku uczniowie poznawali i wykorzystywali różnorodne techniki sceniczne: szczególnie metodę dramy z elementami pantomimy oraz technikę „slow motion”. Stosowanie metod teatralnych w pracy z uczniami z różnymi deficytami rozwojowymi ma walory terapeutyczne i pozwala im w alternatywny sposób wyrazić siebie - własne uczucia i emocje. Szczególnie ciekawą metodą pracy jest technika „filmu niemego” polegająca na przerysowywaniu cech charakterystycznych postaci, charakterów. Na pierwszym plan wychodzi ekspresja ciałem, a nie słowem, co jest szczególnie istotne w pracy z uczniami z zaburzeniami komunikacji. Wspólne realizowanie zadań teatralnych kształtuje u uczniów umiejętność współpracy w grupie, uczy odpowiedzialności oraz wzmacnia poczucie bezpieczeństwa. Zespołowe występy przed publicznością na scenie wzmacniają wiarę młodych aktorów w ich możliwości oraz podnoszą samoocenę.
Dzięki udziałowi w projekcie, uczniowie nabyli wiadomości i umiejętności z zakresu wykorzystania technologii informacyjnych. Mogli nawiązać kontakt z rówieśnikami pochodzącymi z krajów partnerskich podczas wideokonferencji oraz na platformie eTwinning. Poprzez takie działania uczestnicy projektu mogli zapoznać się nie tylko z kulturą, sztuką i tradycjami poszczególnych krajów, ale także budując pozytywne relacje z młodzieżą z całej Europy wzmacniali poczucie pewności siebie. Dodajmy, że zrealizowany przez naszą szkołę projekt otrzymał Krajową Odznakę Jakości eTwinning.
Koordynator projektu: Ewa Szendzielorz.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert