zamknij

Wiadomości

Przez oszustwo na "pracownika banku" mogła stracić 50 tys. złotych. Uratowała ją reakcja pracownicy banku

2023-03-30, Autor: KB, źródło: KMP Jastrzębie

Gdyby nie reakcja pracownicy banku prawdopodobnie 42-latka mogłaby pożegnać z aż 50 tys. złotych. Jak do tego doszło?

Reklama

Czujność pracownicy banku w Jastrzębiu-Zdroju pozwoliła uchronić 42-letnią kobietę przed utratą znacznej sumy pieniędzy. Jak do tego doszło? Do jastrzębskiej komendy zgłosiła się kobieta z informacją o próbie oszustwa "na pracownika banku". Rozmawiający z kobietą mężczyźni nakłonili ją do wypłacenia 50 tys. złotych.

Jak to oszustwo wyglądało w praktyce?

Oszust zadzwonił do 42-latki, podał się za konsultanta bankowego i zapytał, czy próbowała dzisiaj zaciągnąć pożyczkę, gdyż w systemie widnieje taka informacja. Gdy usłyszał negatywną odpowiedź, wypytywał także, czy zgubiła swoją kartę bankomatową, czy wyrabiała jej duplikat oraz czy ma jeszcze konta w innych bankach. W trakcie rozmowy poinformował, że konsultant z drugiego banku także na pewno będzie do niej dzwonił. Kilka minut po zakończonej rozmowie zadzwonił konsultant z banku, gdzie kobieta także posiadała konto i poinformował ją, aby udała się do banku i zabezpieczyła swoje konto. Mężczyzna w trakcie rozmowy stwierdził, iż podejrzewa, że pracownik banku musiał udostępnić komuś jej dane, więc aby nie stracić pieniędzy, ma jak najszybciej wypłacić 50 tysięcy złotych. Po kilku minutach zadzwonił także mężczyzna, który przedstawił się za prokuratora i poinformował, że wiedzą już o całej sprawie i że ma wykonywać przekazane polecenia.

Dzięki reakcji pracownicy banku, która podejrzewała, że wypłacenie takiej ilości pieniędzy może mieć związek z oszustwem, 42-letnia kobieta nie straciła 50 tys. złotych.

Pracownica w banku, słysząc, jak dużą kwotę pieniędzy kobieta chce wypłacić, podejrzewała, iż może to być próba oszustwa. Jej podejrzenia były trafne, wyszło na jaw, iż kobieta chce wypłacić pieniądze na polecenie innej osoby. Dzięki czujności pracownicy 42-latka nie została oszukana - mówi st.asp. Halina Semik, oficer prasowa KMP w Jastrzębiu-Zdroju.

Policjanci apelują o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać, jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłączmy się i skontaktujmy z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy nasz rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje.


Policjanci przypominają i ostrzegają:

  • pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS lub BLIK;
  • nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta;
  • wykonując JAKIEKOLWIEK operacje finansowe, wykonuj je w placówce bankowej albo z własnej inicjatywy! NIGDY ZA NAMOWĄ osób kontaktujących się telefonicznie!!!!

 

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~Capote 2023-03-30
    16:12:29

    1 0

    Ta bajka krąży po wszystkich portalach , nie ośmieszajcie się i wy .Skąd akurat wiedzieli że kobieta ma tyle na koncie , skoro byłą taka zaradna że miała 50 tys. na koncie to dlaczego byłą taka głupia i po jednym telefonie poleciała wypłacić do banku 50. tys . a poza tym bank takiej sumy nie wypłaca od hoc . Bajki z mchu i paproci dobranoc państwu .

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuJastrzebie.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy wprowadzenie programu 800+ zamiast 500+ jest dobrym pomysłem?






Oddanych głosów: 638