Szansę na realizację swych zamiarów upatrują w możliwości pozyskania środków unijnych oraz współpracy z Jastrzębską Spółką Węglową. – JSW jest zainteresowana rozwojem kolejnictwa w naszym mieście. Z kolei w nowej perspektywie programowania Unia Europejska będzie kładła szczególny nacisk na rozwój regionalnego transportu kolejowego – wyjaśniają radni.
Mimo szczerych chęci radni nie decydują o tym, czy kolej wróci do Jastrzębia. O budowie oraz remoncie infrastruktury kolejowej może zdecydować Ministerstwo Transportu. Z kolei organizacją i dotowaniem publicznego transportu zbiorowego zajmuje się Marszałek Województwa.
Witold Trólka z biura prasowego marszałka uważa, że inicjatywa jastrzębskich radnych to krok w kierunku realizacji bardzo poważnego przedsięwzięcia. Przypomina, że taka inwestycja charakteryzuje się dużym stopniem złożoności.
- Nim zapadnie decyzja o skierowaniu taboru na trasę i dofinansowaniu z budżetu Samorządu Województwa przewozów pasażerskich, muszą być spełnione podstawowe warunki. Dotyczą m.in. dostosowania infrastruktury kolejowej do ruchu pasażerskiego, budowy lub modernizacji przystanków oraz integracji autobusowej z kolejową – wyjaśnia Trólka.
Samorząd Województwa Śląskiego zanim wyda pieniądze musi mieć pewność, że przewozy pasażerskie na nowych liniach będą pełnić istotną funkcję w rozwoju komunikacji pasażerskiej np. obszaru rybnicko-jastrzębskiego. - W praktyce decyzje Urzędu Marszałkowskiego podejmowane są na podstawie gruntownie uzasadnionych wieloletnich prognoz dotyczących wykorzystania linii przez pasażerów – informuje Witold Trólka.
Radni z Jastrzębia-Zdroju obiecują, że ich pomysł to nie tylko słowa rzucone na wiatr. Zapowiadają, że władze miasta nawiążą współpracę z włodarzami Pawłowic i Żor oraz Jastrzębską Spółką Węglową. Efektem wspólnych działań będzie opracowanie koncepcji przedsięwzięcia oraz złożenie odpowiedniego wniosku do Ministra Transportu, Ministra Rozwoju Regionalnego , Subregionu Zachodniego oraz Marszałka Województwa Śląskiego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Co dalej z rozbiórką "willi na dachu" przy ul. Północnej? To najnowsze informacje
10540Os. Staszica: ścieżki spacerowe już gotowe
9811Wyłączenia prądu w Jastrzębiu. Trwają planowane przerwy w dostawie energii
4104Poznajecie ją? Nadal jest poszukiwana!
4008Kolejny element ronda wykonany. Od jutra zmiana organizacji ruchu na al. Jana Pawła II
3825Wyłudzali dotacje unijne. Otrzymali ponad milion dofinansowania. Cztery osoby zatrzymane
+29 / -0Kolej+: w Jastrzębiu powstanie stacja i dwa przystanki
+40 / -21Niecodzienne sceny podczas mszy rezurekcyjnej. Mężczyzna wszedł na ołtarz, szarpał się ze służbą
+19 / -3Pijany Ukrainiec prowadził mając 3 promile. Zatrzymał go policjant w czasie wolnym od służby
+9 / -1Kierował mając 4 promile! Mundurowych zawiadomił świadek
+8 / -0Poznajecie ją? Nadal jest poszukiwana!
2Pożar garażu przy Gagarina. Jedna osoba poszkodowana, ogromne straty
1Sprzedawał bilety, których nie miał. Oszukał na 6,5 tys. złotych, teraz trafił do więzienia
1Co dalej z rozbiórką "willi na dachu" przy ul. Północnej? To najnowsze informacje
1"Babciowe" - dobra zmiana na rynku pracy? "Czas zweryfikuje"
1Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~gestskoczka 2013-07-16
15:32:42
Rozmowa z urzędnikiem to jedno, cytuję pana Trólkę: "Samorząd Województwa Śląskiego zanim wyda pieniądze musi mieć pewność, że przewozy pasażerskie na nowych liniach będą pełnić istotną funkcję w rozwoju komunikacji pasażerskiej", ciekawe gdzie był ten pan jak topiono pieniądze mieszkańców naszego województwa w Stadion Śląski i w Koleje Śląskie które jedynie władz Jastrzębia nie przyprawiły o hercklekoty. Odbudowa linii kolejowej do Katowic jest konieczna. Ale samo Jastrzębie nie poradzi, nawet mając poparcie JSW. Uważam, że tu powinno być silne lobby samorządowców z Jastrzębia, Żor, i Cieszyna by do tego przekonać Urząd Marszałkowski że połączenie kolejowe Cieszyn – Jastrzębie-Zdrój – Żory – Mikołów – Katowice jest potrzebne nie tylko dla mieszkańców tych miast, ale i również by codziennie co najmniej tysiąc samochodów z tych miast wjeżdżało mniej do stolicy regionu. I jeszcze jedno. Jak samorządy naszych miast miałyby ponosić duże koszty w związku z odbudową tej linii, to ona nie może być własnością PKP Warszawa bo oni pokazali jak dbają o powierzony sobie majątek. Mam tu na myśli zrujnowane dworce kolejowe, zniszczone, coraz gorsze torowiska, ogólna degrengolada ostatnich dwudziestu lat.