W 2016 roku wydatki wyniosą 365 245 000 zł. Składają się na nie wydatki majątkowe (7,5%) oraz bieżące (92,5%). Do pierwszej grupy zaliczamy zadania inwestycyjne związanych głównie z modernizacją i termomodernizacją budynków oświatowych - 9 mln zł, infrastrukturą drogową – 5,7 mln zł, infrastrukturą sportową - 4,3 mln zł oraz zadaniami ochrony środowiska (dotacje) – 1 mln zł.
Z kolei wydatki bieżące w przyszłym roku wyniosą około 337,9 mln zł. Są to środki na utrzymanie wszystkich jednostek organizacyjnych, na zapewnienie czystości, porządku i utrzymania zimowego, jak również około 10,7 mln zł na remonty.
Planowane dochody miasta wyniosą 364 445 000 zł, z czego dochody bieżące to 358,6 mln zł. Największą część budżetu stanowi subwencja – 117,7 mln zł, następnie udziały w PIT – 93,0 mln zł, dotacje i środki – 40,0 mln zł, podatki lokalne – 49,00 mln zł.
Budżet roku 2016 jest budżetem deficytowym. Deficyt wyniesie 800 000 zł i zostanie pokryty z zaciągniętej pożyczki w wysokości 800 000 zł.
Warto dodać, że w zakresie dotacji miasto dofinansowuje zadania z zakresu administracji rządowej i zadania zlecone w wysokości około 2,5 mln zł. Są to głównie zadania związane z administracją publiczną - 750 tys. zł, pomocą społeczną - 599 tys. zł, ośrodkami dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej - 532 tys. zł, Ośrodkiem Dydaktycznym AGH i Uniwersytetem Trzeciego Wieku - 287 tys. zł oraz gospodarką gruntami i nieruchomościami - 108 tys. zł. Jeśli chodzi o zadania oświatowe to miasto zamierza dopłacić do nich prawie 43 mln zł.
- Aktualnie Jastrzębie-Zdrój jest zadłużone, co wynika z wyemitowanych papierów wartościowych oraz w niewielkiej kwocie z tytułu zaciągniętych w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach czterech preferencyjnych pożyczek. Ponadto miasto planuje pozyskać środki z tytułu kolejnej preferencyjnej pożyczki – wyjaśnia prezydent Anna Hetman. - W związku z tym planowane zadłużenie na koniec 2016 roku będzie wynosić około 31 mln zł i poziom ten będzie utrzymywany do 2019 roku. Dopiero od 2020 miasto rozpocznie wykup obligacji – dodaje.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Co dalej z rozbiórką "willi na dachu" przy ul. Północnej? To najnowsze informacje
10397Os. Staszica: ścieżki spacerowe już gotowe
9759Wyłączenia prądu w Jastrzębiu. Trwają planowane przerwy w dostawie energii
4036Poznajecie ją? Nadal jest poszukiwana!
3955Kolejny element ronda wykonany. Od jutra zmiana organizacji ruchu na al. Jana Pawła II
3819Wyłudzali dotacje unijne. Otrzymali ponad milion dofinansowania. Cztery osoby zatrzymane
+29 / -0Kolej+: w Jastrzębiu powstanie stacja i dwa przystanki
+40 / -21Niecodzienne sceny podczas mszy rezurekcyjnej. Mężczyzna wszedł na ołtarz, szarpał się ze służbą
+19 / -3Pijany Ukrainiec prowadził mając 3 promile. Zatrzymał go policjant w czasie wolnym od służby
+9 / -1Kierował mając 4 promile! Mundurowych zawiadomił świadek
+8 / -0Poznajecie ją? Nadal jest poszukiwana!
2Pożar garażu przy Gagarina. Jedna osoba poszkodowana, ogromne straty
1Sprzedawał bilety, których nie miał. Oszukał na 6,5 tys. złotych, teraz trafił do więzienia
1Co dalej z rozbiórką "willi na dachu" przy ul. Północnej? To najnowsze informacje
1"Babciowe" - dobra zmiana na rynku pracy? "Czas zweryfikuje"
1Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~AleDom 2015-12-23
10:02:43
I znowu zadłużanie miasta. Jak tak dalej pójdzie to finanse będą u nas wyglądały jak w sąsiednich Żorach. Ciekawe czy gdybyśmy mieli cywilizowaną komunikację - bez stad i niepotrzebnych linii (wszystko to generuje niepotrzebne wozokilometry) zewsząd dowsząd miasto zbilansowałoby dochody i wydatki? No, ale nic się w tej kwestii nie zmieni. Zapewne rządzący tak jak poprzednie ekipy nie podejmą się próby zreformowania MZK albo chociaż naszej wewnątrzgminnej komunikacji. Nawet w ramach MZK - Żory i Pawłowice udowodniły, że jak się chce to się da (żadnego z tych miast nie stawiam za przykład, bo bardzo daleko im do ideału, ale jednak da się zmienić układ podpudrowany układ WPK pozostając w MZK).