Liczący blisko 17 km ostatni nieukończony odcinek autostrady A1 w woj. śląskim jest zaawansowany w blisko 80 proc. Prace postępują szybko. GDDKiA informuje, że jest szansa, iż jeszcze w tym roku kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu.
Obecnie w woj. śląskim trwa budowa odcinka autostrady od Częstochowy do granicy z woj. łódzkim. Prace zaawansowane są w 80 proc.
- Obecnie wykonawca skupia się na pracach, które jeszcze pod koniec tego roku umożliwią przejezdność po nowo wybudowanej drugiej jezdni autostrady. Dzięki temu, o ile warunki pogodowe pozwolą, prawie na pół roku przed końcem inwestycji, kierowcy zyskają wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podróży – informuje Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA.
Zaznacza, że nie będzie to możliwe bez wybudowania całości drugiej jezdni autostrady. Do tej pory ułożono nawierzchnię betonową na odcinku ok. 9,7 km, co stanowi 57 proc. całej długości brakującej jezdni. Aby położyć cały beton, kluczowe są odpowiednie warunki pogodowe.
Równocześnie trwają prace na obiektach mostowych i przepustach, układana jest nawierzchnia, montowane są bariery ochronne, schody serwisowe oraz ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe.
- Po oddaniu do ruchu drugiej jezdni do wykonania pozostanie jeszcze duży front robót, w tym m.in. dokończenie układania warstw nawierzchni na drogach dojazdowych, ścieżkach rowerowych i chodnikach, ogrodzenie drogi oraz ogrodzenia ochronno-naprowadzające. Wykonywanie tych prac nie będzie w znacznym stopniu powodowało utrudnień w przejdzie po autostradzie – przekonuje Marek Prusak.
Cała autostrada ma być gotowa do czerwca 2022 roku. Niewykluczone, że stanie się to szybciej, ponieważ wykonawca wyprzedza harmonogram.
Zadanie polega na budowie autostrady A1 w śladzie istniejącej drogi o długości około 16,9 km wraz ze wszystkimi niezbędnymi obiektami mostowymi i przepustami oraz jednym węzłem autostradowym Mykanów. Jej nawierzchnia powstanie z betonu cementowego. W ramach inwestycji powstanie 41 obiektów mostowych i przepustów, w tym 25 przejść dla zwierząt: 3 górne dla zwierząt dużych, 10 dolnych dla zwierząt średnich (2 samodzielne i 8 zespolonych z ciekiem), 9 dolnych dla zwierząt małych (5 samodzielnych i 4 zespolone z ciekiem) i 3 przejścia dla płazów oraz 4 przejazdy gospodarcze.
Jednocześnie trwają intensywne prace na czterech odcinkach A1 w woj. łódzkim.
Tagi: A1, autostrada, gierkówka, budowa A1
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
1717"Smartfon na czterech kółkach". Prezes EMP o projekcie Izera i przyszłości fabryki w Jaworznie
752Z Jaworzna do Sosnowca bez korków? Miasto dostało miliony na rozbudowę dróg
552Co rząd zrobi z projektem Izera? Ważą się losy polskiego elektryka
534Zielone światło dla bloku gazowo–parowego w Rybniku. Jest decyzja o pozwoleniu na budowę
528Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
+3 / -0Z Jaworzna do Sosnowca bez korków? Miasto dostało miliony na rozbudowę dróg
+2 / -0Budowa pierwszej już ruszyła, a co z velostradą Katowice-Sosnowiec? Pytamy Metropolię
+2 / -0Panattoni buduje fabrykę dla Fortaco. Tak wygląda nowy zakład pod Gliwicami (zdjęcia)
+1 / -0Będzie nowy "okrąglak" w Gliwicach. Miasto wybrało wykonawcę
+1 / -0Panattoni buduje fabrykę dla Fortaco. Tak wygląda nowy zakład pod Gliwicami (zdjęcia)
0Kolonia Zgorzelec uratowana. Bytom zakończył ogromną inwestycję rewitalizacyjną
0Będzie nowy "okrąglak" w Gliwicach. Miasto wybrało wykonawcę
0GZM: dodatkowe pieniądze na velostrady dla Katowic i Sosnowca
0Kup sobie rollercoaster! Nietypowa licytacja urzędu skarbowego w woj. śląskim
0