zamknij

Wiadomości

Straciła ponad 30 tys. przez "pracownika banku". Wzięła kredyt, by zabezpieczyć swoje pieniądze...

2025-03-04, Autor: kb

Jastrzębianka straciła ponad 30 tys. złotych, bo uwierzyła oszustowi, który podawał się za pracownika banku. Kobieta wzięła kredyt, by "zabezpieczyć" swoje finanse.

Reklama

Mieszkanka Jastrzębia-Zdroju straciła 31 500 złotych, bo uwierzyła oszustowi, który podawał się za pracownika banku. Kobieta myśląc, że zabezpiecza swoje pieniądze wzięła kredyt.

Jak doszło do oszustwa?

W trakcie weekendu do jastrzębianki zadzwoniła osoba, która podawała się za pracownika banku. Miał to być pracownik banku, w którym kobieta posiadała swój rachunek bankowy.

Przekazana przez rozmówcę informacja była mocno niepokojąca – dane osobowe pokrzywdzonej zostały wykradzione, ktoś próbuje je wykorzystać i właśnie złożył wniosek o kredyt w wysokości 80 000 złotych. Na szczęście była jeszcze szansa na zablokowanie nieautoryzowanej transakcji – należało wziąć kolejny kredyt, natychmiast, aby zweryfikować czy dane kobiety nie zostały użyte bez jej zgody - mówi st.asp. Halina Semik, oficer prasowa KMP w Jastrzębiu-Zdroju.

Kobieta w stresie i pod presją czasu zgodziła się przyjąć rzekomą pomoc w załatwieniu sprawy. Kobieta wykonywała krok po kroku polecenia oszusta. Co jakiś czas rozmówcy udający bankowców zmieniali się, jeden miał weryfikować drugiego, to miało dać pozory profesjonalizmu i przekonać pokrzywdzoną, że wszelkie procedury bezpieczeństwa są zachowane.

W rezultacie jastrzębianka faktycznie zaciągnęła kredyt, pieniądze znalazły się na jej rachunku. Kolejnym krokiem miała być wypłata gotówki i wpłacenie jej na specjalne konto, gdzie będzie bezpieczna do czasu wyjaśnienia sprawy wycieku danych osobowych. Sprawcy polecili pokrzywdzonej, aby wypłaciła pieniądze, miała cały czas pozostawać w kontakcie telefonicznym i nikomu nie mówić, na jaki cel wzięła pożyczkę. Gotówkę należało od razu wpłacić we wpłatomacie. Pokrzywdzona w kilku transzach wpłaciła na konta sprawców 30 000 zł - dodaje oficer prasowa.

- Apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać, jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Można też osobiście udać się do oddziału, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Przestrzeganie kilku zasad sprawi, że nie utracimy swoich oszczędności - mówi policjantka.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuJastrzebie.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

W tym roku na święta wydam:




Oddanych głosów: 16