zamknij

Wiadomości

Teleopiekunowie pomogą seniorom w trudnych sytuacjach

2017-07-06, Autor: pww

Miasto Jastrzębie-Zdrój, stowarzyszenie „EBI Association” oraz  OpiekaNOVA,  zapraszają seniorów do udziału w projekcie „Bezpiecznie we własnym domu – nowoczesne technologie w usługach opiekuńczych dla seniorów i osób nie w pełni samodzielnych z podregionu rybnickiego”, który współfinansowany jest ze środków unijnych.

Reklama

Projekt przeznaczony jest dla 290 osób – głównie seniorów z podregionu rybnickiego, których aktywność jest ograniczona do własnego domu z uwagi na podeszły wiek, niepełnosprawność czy stan zdrowia.

Osoby te otrzymają urządzenia teleinformatyczne (bransoletkę lub wisiorek) pozwalające na 24 -godzinny kontakt z pracownikami Centrum Alarmowego, którzy pomogą podopiecznym w przypadku zaistnienia zagrożenia dla ich życia i zdrowia, ale także w przypadku podwyższonego stresu, lęku czy samotności. Teleopiekun przeanalizuje sytuację, wesprze psychologicznie podopiecznego i w razie potrzeby skontaktuje się ze służbami ratunkowymi lub stworzoną  w projekcie siecią pomocową (sąsiadami, opiekunami, rodziną podopiecznego lub pielęgniarką). Informacje o projekcie oraz formularze zgłoszeniowe można uzyskać w biurze projektu przy ul. Armii Krajowej 25 w Jastrzębiu-Zdroju oraz w Ośrodku Pomocy Społecznej w Jastrzębiu-Zdroju. Osoba kontaktowa w sprawie projektu: Anna Kuśnierz tel. 32 47 06 077, [email protected].

Kto może wziąć udział w projekcie?

  • seniorzy (60+)
  • osoby niesamodzielne w min.  jednej czynności dnia codziennego
  • osoby o zagrażającym życiu stanie zdrowia, w którym możliwe są nagłe np. ataki, wstrząsy, itp
  • osoby niepełnosprawne
  • osoby korzystające ze świadczeń pomocy społecznej lub kwalifikujące się do takich świadczeń

Jak w praktyce wygląda system teleopieki?

  1. Podopieczny w domu nosi niewielkie urządzenie na nadgarstku lub na szyi. Jest ono wyposażone w jeden guzik umożliwiający wezwanie pomocy. Dodatkowo w mieszkaniu zamontowany jest nadajnik, który pozwala na to by system działał w całym domu.
  2. Wciśnięcie guzika w razie wypadku powoduje natychmiastowe połączenie się z  teleopiekunem. Bez względu na porę dnia lub nocy w Centrum alarmowym czekają na wezwania doświadczeni w pracy z seniorami opiekunowie, psycholodzy, asystenci.
  3. Teleopiekun, czyli wykwalifikowany pracownik naszego Centrum, ocenia sytuację i zawiadamia osoby podane do kontaktu, np. sąsiadkę, syna, wnuczkę, a w razie konieczności – wzywa pogotowie. Pozostaje w kontakcie do momentu udzielenia pierwszej pomocy lub rozwiązania problemu.

    Jak wskazują badania:

    • 70% upadków w domach, ludzi powyżej 65-go roku życia zdarza się podczas kąpieli w łazience, gdy dostęp do telefonu jest niemożliwy.
    • Ponad 40% osób powyżej 65-roku życia po upadku nie może się samodzielnie podnieść, a więc także dotrzeć do telefonu, aby wezwać pomoc.
    • Ponad połowa osób w chwili zagrożenia i stresu nie potrafi wybrać właściwego numeru telefonicznego do służb ratunkowych.
Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuJastrzebie.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy wprowadzenie programu 800+ zamiast 500+ jest dobrym pomysłem?






Oddanych głosów: 698