Ideą konkursu w którym wzięli udział młodzi ludzie z całej Polski było promowanie uczestniczenia w życiu społecznym, poprzez tworzenie aplikacji webowych lub mobilnych służących celom społecznym.
Konkurs był częścią projektu „Akademia 3.0 – apki.org” realizowanego przez Fundację Media 3.0. W ramach projektu uczniowie 16 szkół z całej Polski brali udział w lab-ach programistycznych. Uczyli się najnowocześniejszych języków programowania, takich jak JavaScript, Ruby, Python i C#. Finałowym elementem zajęć z wykorzystaniem platformy www.apki.org jest konkurs na najlepszy projekt programistyczny.
- Po długich i burzliwych naradach Kapituły Konkursu wybraliśmy najlepsze projekty programistyczne, autorstwa uczestników Lab-ów 3.0. To nie była łatwa decyzja, bo projekty konkursowe były na naprawdę wysokim poziomie. Mamy dlatego nadzieję, że będą sie dalej rozwijać. Oczywiście przy naszym wsparciu - mówi Bazyli Kowalski z Fundacji Media 3.0.
Zwyciężył projekt Zespołu Szkół nr 6 z Jastrzębia-Zdroju, czyli zestaw aplikacji dla dzieci z autyzmem. - Przy wyborze tego projektu decydujące znaczenie miała dla nas społeczna przydatność pomysłu - tłumaczy Bazyli Kowalski.
Program Sówka przeznaczony jest dla wszystkich osób z zaburzeniami komunikacji językowej. W szczególności dla dzieci z: autyzmem, zespołem Downa, zespołem Aspergera, z alalia, z afazją, z obniżoną sprawnością intelektualną, z opóźnionym rozwojem mowy. - Program Sówka powstał z myślą o dzieciach i ich rodzicach, którzy często są bezradni wobec dysfunkcji własnego dziecka. Program zawiera proste polecenia, ciekawy system nagród oraz atrakcyjną i bliską dziecku szatę graficzną, co w całości zachęca do ćwiczeń językowych - wyjaśniają autorzy aplikacji: Marcin Wróblewski i Arkadiusz Chodór (promotorzy Katarzyna Sobala-Kwaśniewska i Barbara Halska).
Głównym celem aplikacji jest stymulacja oraz usprawnianie systemu językowego. W programie można znaleźć m.in. ćwiczenia stymulujące rozwój językowy, ćwiczenia polegające na układaniu szeregów i sekwencji, uczące rozpoznawania liter, ćwiczenia czytania metodą sylabową, rozwijające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową.
Drugie miejsce przypadło projektowi Math.edu, stworzonemu przez młodych programistów z Technikum w ZSZ nr 1 oraz II LO we Włodawie. Miejsce trzecie zdobył projekt Study, stworzony przez drużynę Zespołu Szkół Technicznych w Rybniku. Projekt Study zdobył też najwięcej głosów internautów.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Kolej+: w Jastrzębiu powstanie stacja i dwa przystanki
27372Wybory: czterech kandydatów na prezydenta Jastrzębia. Na kogo oddacie głos? [SONDA]
7708"Willa na bloku" czeka na rozbiórkę. Trzy firmy chętne na jej wykonanie [ZDJĘCIA]
7569Niecodzienny poród w Jastrzębiu. Dziecko przyszło na świat w... altance
4483Sporo przerw w dostawie prądu. Utrudnienia również dziś [HARMONOGRAM]
3385Kolej+: w Jastrzębiu powstanie stacja i dwa przystanki
+39 / -21Kierował mając 4 promile! Mundurowych zawiadomił świadek
+8 / -0Jastrzębie 2.0 przedstawiło swoich kandydatów do Rady Miasta
+19 / -11Wybory: czterech kandydatów na prezydenta Jastrzębia. Na kogo oddacie głos? [SONDA]
+21 / -16Pijana 53-latka prowadziła samochód. Miała ponad 2 promile!
+5 / -0Ślōnskŏ godka po pierwszym czytaniu w Sejmie. "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"
2Kolej+: w Jastrzębiu powstanie stacja i dwa przystanki
2Rozpoczyna się Triduum Paschalne. Dziś obchody Wielkiego Czwartku
1Wybory: czterech kandydatów na prezydenta Jastrzębia. Na kogo oddacie głos? [SONDA]
1Prowadzisz pod wpływem? Stracisz samochód! W życie weszły nowe przepisy
1Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~ametyst 2015-12-18
14:07:22
Cieszmy się, że w naszym mieście uczy się taka zdolna młodzież. Możemy być z nich dumni.