zamknij

Wiadomości

Uczniowie z ZS nr 6 autorami gry edukacyjnej dla dzieci z autyzmem

Uczniowie Zespołu Szkół nr 6 z Jastrzębia-Zdroju dzięki swojej grze zwyciężyli w konkursie na najlepszą aplikację, zorganizowanym przez Fundację Media 3.0. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się w Ministerstwie Cyfryzacji.

Reklama

Ideą konkursu w którym wzięli udział młodzi ludzie z całej Polski było promowanie uczestniczenia w życiu społecznym, poprzez tworzenie aplikacji webowych lub mobilnych służących celom społecznym.

 

Konkurs był częścią projektu „Akademia 3.0 – apki.org” realizowanego przez Fundację Media 3.0. W ramach projektu uczniowie 16 szkół z całej Polski brali udział w lab-ach programistycznych. Uczyli się najnowocześniejszych języków programowania, takich jak JavaScript, Ruby, Python i C#. Finałowym elementem zajęć z wykorzystaniem platformy www.apki.org jest konkurs na najlepszy projekt programistyczny.

- Po długich i burzliwych naradach Kapituły Konkursu wybraliśmy najlepsze projekty programistyczne, autorstwa uczestników Lab-ów 3.0. To nie była łatwa decyzja, bo projekty konkursowe były na naprawdę wysokim poziomie. Mamy dlatego nadzieję, że będą sie dalej rozwijać. Oczywiście przy naszym wsparciu - mówi Bazyli Kowalski z Fundacji Media 3.0.

 

Zwyciężył projekt Zespołu Szkół nr 6 z Jastrzębia-Zdroju, czyli zestaw aplikacji dla dzieci z autyzmem. - Przy wyborze tego projektu decydujące znaczenie miała dla nas społeczna przydatność pomysłu - tłumaczy Bazyli Kowalski.

 

Program Sówka przeznaczony jest dla wszystkich osób z zaburzeniami komunikacji językowej. W szczególności dla dzieci z: autyzmem, zespołem Downa, zespołem Aspergera, z alalia, z afazją, z obniżoną sprawnością intelektualną, z opóźnionym rozwojem mowy. - Program Sówka powstał z myślą o dzieciach i ich rodzicach, którzy często są bezradni wobec dysfunkcji własnego dziecka. Program zawiera proste polecenia, ciekawy system nagród oraz atrakcyjną i bliską dziecku szatę graficzną, co w całości zachęca do ćwiczeń językowych - wyjaśniają autorzy aplikacji: Marcin Wróblewski i Arkadiusz Chodór (promotorzy Katarzyna Sobala-Kwaśniewska i Barbara Halska).

 

Głównym celem aplikacji jest stymulacja oraz usprawnianie systemu językowego. W programie można znaleźć m.in. ćwiczenia stymulujące rozwój językowy, ćwiczenia polegające na układaniu szeregów i sekwencji, uczące rozpoznawania liter, ćwiczenia czytania metodą sylabową, rozwijające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową.

 

Drugie miejsce przypadło projektowi Math.edu, stworzonemu przez młodych programistów z Technikum w ZSZ nr 1 oraz II LO we Włodawie. Miejsce trzecie zdobył projekt Study, stworzony przez drużynę Zespołu Szkół Technicznych w Rybniku. Projekt Study zdobył też najwięcej głosów internautów.

 

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~ametyst 2015-12-18
    14:07:22

    2 0

    Cieszmy się, że w naszym mieście uczy się taka zdolna młodzież. Możemy być z nich dumni.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuJastrzebie.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy pójdziesz na wybory samorządowe?



Oddanych głosów: 43