zamknij

Wiadomości

Wspólnie będą działać przeciwko skutkom powodzi

2017-06-30, Autor: pww

Jastrzębie-Zdrój, Karwina, Obec Petrovice u Karwiny oraz Zebrzydowice otrzymały środki zewnętrzne na realizację wspólnego projektu „Razem przeciw powodzi”.

Reklama

Projekt ma pomóc w poniesieniu transgranicznej gotowości do podejmowania działań podczas rozwiązywania sytuacji nadzwyczajnych i kryzysowych przez jednostki staży pożarnej. - Środkiem do osiągnięcia wyznaczonego celu jest zakup sprzętu zaplanowanego w ramach projektu, który będzie wykorzystywany podczas wspólnych ćwiczeń i działań, jak również  umożliwi wypełnianie zadań po obu stronach granicy – tłumaczy Katarzyna Wołczańska, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta w Jastrzębiu-Zdroju.

Partnerzy zostaną wyposażeni w sprzęt niezbędny do rozwiązywania sytuacji kryzysowych, który będzie się wzajemnie uzupełniał i tworzył wspólną całość. – Dzięki realizacji projektu nastąpi znacząca poprawa działań jednostek straży pożarnej związanych z akcjami powodziowymi, a tym samym zmniejszą się szkody i ryzyko związane z powodzią – wyjaśnia rzeczniczka.

Jastrzębska cześć inwestycji obejmuje: zakup łodzi płaskodennej wraz z przyczepą, zakup motopompy pływającej typu Niagara oraz piły łańcuchowej – dla OPS, zakup zestawu kontenerowego przeciwpowodziowego – dla PSP. Elementem projektu będą również działania miękkie – akcje symulacyjne na pograniczu w zakresie reagowania na skutki powodzi.

Wartość projektu 1 109 520,53 euro, w tym dla Jastrzębia-Zdroju to ok. 350 000,00 euro ( 1 456 000,00 zł).

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuJastrzebie.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy Waszym zdaniem GKS Jastrzębie powinno otrzymać wyższą dotację z Urzędu Miasta?




Oddanych głosów: 732