zamknij

Wywiady

Wystarczy miesiąc nauki, by zatańczyć na rurze

- Na rurze może zatańczyć każdy. Wystarczy ćwiczyć dwa razy w tygodniu przez miesiąc, by były widoczne pierwsze efekty

- mówią Marcela Mikulíková i Veronika Vašíček - instruktorki pole dance w Studiu Tańca "Dance Passion" w Jastrzębiu-Zdroju.

2012-09-08 Rozmawiał: Patrycja Wróblewska-Wojda

Jastrzębianie kochają jeździć na rowerach

- Rajdy które współorganizujemy pokazują, że ludziom podoba się taka forma spędzania wolnego czasu. Za każdym razem uczestnicy byli zadowoleni i pytali kiedy będą następne.

- mówią Mariusz Gancarz i Tomasz Brycki - uczestnicy rajdów rowerowych i właściciele sklepu TOMAZIBIKE.

2012-09-02 Rozmawiał: Patrycja Wróblewska-Wojda

Opłaca się jeździć na dzikie wakacje

- Koszty takiej podróży nie były duże. Uniknęliśmy płacenia za hotele i kempingi, za jedzenie częściowo też, bo co mogliśmy, to zabraliśmy z Polski. Przejechaliśmy 9400 km.Cała podróż kosztowała maksymalnie 2 tysiące złotych, a jeśli ktoś oszczędzał to zmieścił się nawet w 1500 zł.

- mówią Ania Wojciechowska i Arek Śmietana ze stowarzyszenia Szeroki Horyzont, którzy latem odbyli podróż po Europie.

2012-08-26 Rozmawiał: Patrycja Wróblewska-Wojda

Jesteśmy dojrzalsi muzycznie

- Muzyka grana przez Sugarskull będzie podobna do tego, co tworzyliśmy w Symetrii. Wokal Oli na pewno wiele zmieni, ale my też dojrzeliśmy muzycznie.

- mówią członkowie zespołu Sugarskull.

2012-08-16 Rozmawiał: Patrycja Wróblewska-Wojda

Nie zapominajmy o porządnym śniadaniu

- Powinniśmy spożywać 4-5 posiłków dziennie. Nie zapominajmy o porządnym śniadaniu skomponowanym ma bazie nabiału i pieczywa pełnoziarnistego. II śniadanie w formie przekąski owocowej lub produktu mlecznego. Obiad powinien być posiłkiem najbardziej obfitym.

- mówi dietetyk, Aleksandra Grudniewska.

2012-08-09 Rozmawiał: Patrycja Wróblewska-Wojda

Joga uczy świadomości

- Joga uczy dystansu do siebie i do ludzi. Dzięki niej osiągamy wewnętrzny spokój i niwelujemy negatywne działanie stresu na nasz organizm. Dodatkowo dbamy o dobrą postawę w tym zdrowy kręgosłup. Uczy świadomości.

- mówi Karina Zapała, instruktorka jogi.

2012-07-31 Rozmawiał: Patrycja Wróblewska-Wojda

Rzuciłem studia, by pisać książkę

- Studiowałem matematykę i mogłem mieć wykłady nawet raz w tygodniu, ale wracając do domu, cały czas byłem myślami na studiach. Trzeba było się czegoś nauczyć i nie miałem chwili, żeby skupić się na pisaniu. Stwierdziłem, że już tak dłużej nie mogę

- mówi Mirosław Pawliczek - autor powieści „Valarand, podzielone królestwo, księga I”.

2012-07-24 Rozmawiał: Patrycja Wróblewska-Wojda

Staram się zaszczepić młodym ludziom miłość do tańca

- Gdy miałam kilka lat, mama zaprowadziła mnie na zajęcia taneczne do Miejskiego Ośrodka Kultury w Jastrzębiu-Zdroju. Tam instruktorzy wszczepili we mnie miłość i pasję do tańca. Mam nadzieję, że udaje mi się zarażać tańcem moich uczniów.

- mówi Agnieszka Cichoń, właścicielka szkoły Explozja Tańca i dyskoteki Club Explozja.

2012-07-17 Rozmawiał: Patrycja Wróblewska-Wojda

Pracownicy JSW są dyskryminowani

- Chcemy pokazać, że w rocznicę debiutu na GPW powinniśmy się wspólnie cieszyć. Jednak nie możemy, bo mamy górników, których prawa pracy są łamane, a wynagrodzenia są zbyt niskie.

- mówi Piotr Szereda - rzecznik prasowy Międzyzwiązkowego Komitetu Protestacyjno - Strajkowego JSW S.A.

2012-07-09 Rozmawiał: Patrycja Wróblewska-Wojda

Chcemy dać głos mieszkańcom

- Od lat zdarza się tak, że nasze wnioski do budżetu miasta prezydent częściowo odrzuca. Dlatego chcemy podeprzeć się mieszkańcami.Teraz dzięki konsultacjom społecznym, ludzie sami powiedzą czego chcą. Głos mieszkańców postaramy się przenieść na radę miasta.

- mówi Roman Foksowicz, przewodniczący Klubu Radnych Platformy Obywatelskiej.