zamknij

Wiadomości

Od dziś linia E3 kursuje zgodnie ze zmienionym rozkładem jazdy

2014-06-02, Autor: pww
Linia E3 znów jest ekspresowa. Oznacza to, że będzie obsługiwać mniej przystanków. Jednak pasażerowie muszą przygotować się też na to, że autobusy będą jeździć rzadziej.

Reklama

Przypomnijmy, od 5 maja linia E3 obsługiwała 14 dodatkowych przystanków zlokalizowanych m.in. w Jastrzębiu, Radlinie i Rybniku. Pomysł nie spodobał się pasażerom, bo znacznie wydłużyła się trasa przejazdu od pierwszego do ostatniego przystanku.

Od dziś linia E3 znów obsługuje te same przystanki, co przed zmianami, czyli: Jastrzębie Arki Bożka, Al. Piłsudskiego Pawilony, Urząd Skarbowy, Wodzisławska I, Mszana Skrzyżowanie, Mszana Szkoła, Cyganek, Wodzisław Dworzec Autobusowy, Wodzisław Dworzec PKP, Rybnik Popielów Skrzyżowanie, Rybnik Smolna Osiedle, Rybnik Śródmieście Dw. Kolejowy oraz Rybnik Śródmieście 3 Maja.

Jednak pasażerowie muszą przygotować się na to, że teraz autobus nie będzie jeździł jak dotychczas co 30 minut, ale co godzinę.

W dni robocze wyjeżdżać będą z przystanku Jastrzębie Arki Bożka o godzinie 4.30, a kolejne: 5.40, 6.20, 7.35, 8.35, 9.45, 10.20, 11.15, 12.20, 13.20, 14.20, 15.20, 16.20, 17.20, 18.50 i 20.00.

Natomiast z przystanku Rybnik Śródmieście 3 Maja autobusy pojadą o godzinie: 5.19, 6.31, 7.11, 8.26, 9.26, 10.41, 11.16, 12.11, 13.16, 14.16, 15.16, 16.16, 17.16, 18.11, 19.41 i 20.51.

Warto dodać, że od dziś kursuje również nowy autobus do Rybnika linii 131, który obsługiwać będzie 29 przystanków.

Szczegółowy rozkład jazdy linii E3 oraz 131 można znaleźć na stronie internetowej MZK z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju.

Oceń publikację: + 1 + 6 - 1 - 8

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (6):
  • ~AleDom 2014-06-02
    18:45:06

    0 2

    Główny nacisk w artykule powinien być położony na 131, podróż tą linią do Rybnika jest tańsza niż R-BUSem (3,80zł vs 6,00 zł). No i napisanie "Jednak pasażerowie muszą przygotować się na to, że teraz autobus nie będzie jeździł jak dotychczas co 30 minut, ale co godzinę." sprawia wrażenie jakby wycięto w pień połowę kursów E-3. Nie jest to prawdą, bo po prostu przenumerowano je na 131.

  • ~SuperGitNick 2014-06-02
    22:34:16

    1 0

    @AleDom Przestań chrzanić, E-3 i 131 to dwie zupełnie różne linie i według każdego myślącego człowieka E-3 będzie oberżnięta z kursów. Zamienił stryjek siekierkę na kijek, będziemy stawać każdym przystanku w okolicznych pipidówkach i podziwiać widoki na hałdy.
    Kolejne naginanie czasoprzestrzeni w MZK. 131 kursuje po wszystkich przystankach a czas ma dłuższy o zaledwie 10 minut niż E-3 omijająca większość przystanków. 10 minut to będzie jak Baradziej i Lanuszny pociśnie te PKMowskie klępy. Znowu robią co chcą a P.M i Rada mają to w nosie, nie za ich pieniądze MZK się bawi i to nie oni jeżdżą po mieście autobusami kursującymi bez ładu i składu. Ale wracając do meritum, skoro czasy nie odbiegają od siebie tak znacząco to jaki był sens w rozdzielaniu E-3 na dwie linie? Po co grzebią w czymś co idealnie funkcjonuje od kilkudziesięciu lat? Dlaczego nie chcą zarabiać na E-3? Gdzie logika, gdzie sens?

  • ~AleDom 2014-06-02
    23:26:56

    0 0

    @SuperGitNick: Jakbyś podróżował autobusami wiedziałbyś że w praktyce małe przystanki są traktowane jako "na żądanie". Oczywiście, MZK powinno to jakoś ucywilizować odpowiednio oznaczając te przystanki. Podobnie czasy przejazdów - w szczycie w dni robocze są za krótkie a w weekendy za długie. Co PKM ma do czasów przejazdu? To MZK je ustala na nierealnym poziomie (nierealnym głównie przez korki i remonty a nie dodatkowe przystanki - to ma wpływ, ale mniejszy). PKM ma sobie załatwić teleportery autobusów, zamontować nitro czy jak? Dobra, kierowcy mogliby sprzedawać bilety tylko za odliczoną gotówkę i tylko przy niewielkich opóźnieniach. To że gminy mają KM w nosie to żadna nowość - tak jest już od 23 lat. MZK pokazuje że niby próbuje coś robić (e-karta i cały projekt unijny), ale nie od tej strony co trzeba. Kiedyś coś mówiono że układ linii zostanie przebudowany po wprowadzeniu e-kart. Wybory się już zbliżają, to czuć - dopóki nie będzie konkretnych działań nie ma o czym mówić. Oczywiście że grzebanie w E-3 ma minusy, ale E-3 już dawno nie funkcjonuje idealnie. Sens podzielenia na dwie linie zamiast dodawania wariantu do E-3 tkwi w cenniku. Ale MZK się tym nie chwali. Z Jastrzębia do Rybnika da się dojechać z MZK nie co godzinę tylko trochę częściej, prawda?

  • ~SuperGitNick 2014-06-02
    23:44:18

    1 0

    A nie wystarczyło po prostu skorygować(dostosować do realiów) rozkład E-3, a nie robić 16 kursów ekspresowych i 16 kursów wlekących się, które nikomu nie są potrzebne? Trzy razy dzisiaj jechałem 131, na przystankach(poza głównymi) wsiadły dwie osoby, w Rybniku też dwie, w Wodzisławiu jedna(w Radlinie) A w sierpniu coś się im odwidzi i E-3 znowu wróci na stary rozkład, a 131 zniknie. I znowu będzie zamieszanie. E-3 może nie funkcjonowała idealnie, ale całkiem dobrze to już tak, to była linia samoutrzymująca się, teraz nie wiem co będzie ale szczerze wątpię, że się utrzyma.Jastrzębie już dawno powinno patrzeć w kierunku własnej komunikacji, to co wyprawia MZK woła o pomstę do nieba, nie mało że płacimy to jeszcze mamy gówno do gadania bo oni wiedza najlepiej. A PKM ma dużo do czasu przejazdu, to chyba ich autobusy jeżdżą po Jastrzębiu, co nie? Mało razy było tak, że kierowca urządza sobie postój wyrównawczy przez 5-10 minut po czym ma opóźnienie? Nikt ich nie nauczył rozkładać nadwyżki czasu na przystanki? Że nie wspomnę o tym, że znakomita większość taboru(poza nowymi Solarisami) lata swojej młodości ma za sobą i nieludzko się wloką i psują, dostając zawału na pagórkach. Gratuluję ci niezłomnej wiary w MZK, ale dopóki nie zjawi się tam porządny inżynier transportu obawiam się, że wierzysz w lichego bożka, który nigdy nie dokona cudu.

  • ~AleDom 2014-06-03
    00:27:06

    0 0

    Potwierdzasz słuszność stwierdzenia że należałoby wprowadzić przystanki "na żądanie". Z tym wiekiem autobusów to nie trafiłeś. Średnia wieku taboru PKM jest najlepsza w regionie (9,27 lat, jeżeli uwzględnimy to, że Kapeny już nie jeżdżą średnia jeszcze bardziej spadnie). W Rybniku mają np. 20-to letnie Jelcze. Autobusy PKM się psują? Dojeżdżam do Rybnika codziennie od około roku i zepsuty autobus widziałem... 2 razy. Owszem, jakaś część pojazdów PKM słabo idzie pod górę, bo ma słaby silnik i/lub fatalnie zestrojoną skrzynię biegów. Szczególnie widać to w wysokopodłogowych MANach SL - to wina producenta a nie wieku, one tak miały od nowości. Trudno żeby autobus z 220 KM szedł pod górę jak ten z 310 KM. Powtarzam - to że MZK nie potrafi porządnie ułożyć czasów przejazdu to nie wina PKM.

  • ~Bozena Pieczka 2019-01-30
    22:03:09

    1 0

    Zwracam się z APELEM do osób które planują godziny jazdy autobusów czy to tak trudno pomyśleć że ludzie do pracy jeżdżą na godzinę 6 i 7 rano więc jeśli autobus 131 z Rybnika wyjeżdża o 6 to do Jastrzębia na pewno nie ma szans dojechać na 7 do pracy bo na domiar tego autobus spóźnia się nałogowo co najmniej o 10 minut RATUNKU

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuJastrzebie.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy wprowadzenie programu 800+ zamiast 500+ jest dobrym pomysłem?






Oddanych głosów: 796