Osoby przyjeżdżające samochodami do Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach czekają duże zmiany na parkingach. Na parkingu P1, przed terminalami pasażerskimi uruchomiona będzie nowa strefa wjazdowa, jednocześnie zamknięte będą bramki służące dotychczas do opuszczenia parkingu. Zmiany wejdą w życie 10 lipca.
Nową organizację ruchu na parkingu P1 wprowadza zarządzające lotniskiem Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze dla poprawy płynności i szybkości wyjazdu z parkingu.
Nowa strefa wyjazdowa, licząca 6 bramek (dotychczas były to 4 bramki), będzie w pełni zautomatyzowana i samoobsługowa. Płatność za korzystanie z infrastruktury parkingowej, znajdującej się przed terminalami pasażerskimi, możliwa będzie tylko w automatach płatniczych lub zbliżeniowo, w kwocie do 50 zł, przy użyciu terminali zamontowanych przy każdym ze stanowisk wyjazdowych. Po opłaceniu biletu w automacie płatniczym czas na wyjazd z parkingu wynosi 25 minut. Na bramkach wyjazdowych system zeskanuje tablicę rejestracyjną i otworzy automatycznie szlaban, jeżeli wystąpi błędny odczyt, rezerwowo można użyć biletu parkingowego.
Do dyspozycji korzystających z infrastruktury parkingowej będzie dziewięć automatów płatniczych. Trzy zlokalizowane w hali ogólnodostępnej terminalu pasażerskiego C, po jednym w halach ogólnodostępnych terminali pasażerskich A i B. Ponadto jeden automat znajdzie się na wysepce przed terminalem C i jeden na wysepce przed terminalem A. Dodatkowo dwa automaty ulokowane zostały bezpośrednio przed strefą wyjazdową. Fakturę za skorzystanie z infrastruktury parkingowej przed terminalami pasażerskimi, będzie można otrzymać w punkcie obsługi parkingu zlokalizowanym w pobliżu strefy wyjazdowej.
>>>Kliknij i zobacz plan nowej strefy wjazdu na parking w dużej rozdzielczości<<<
Klienci legitymujący się ważną „kartą parkingową osoby niepełnosprawnej”, do 30 minut od chwili wjazdu na parking P1, zwolnieni są z opłaty za korzystanie z infrastruktury parkingowej. Po upływie wskazanego czasu, wnoszą opłatę zgodnie z cennikiem. Zwolnienie z opłaty otrzymuje się po zgłoszeniu do obsługi parkingu lub do punktu informacji w terminalu pasażerskim A.
Uruchomienie nowej strefy wyjazdowej z parkingu P1, oznacza zakończenie pierwszego etapu rozbudowy infrastruktury parkingowej przed terminalami pasażerskimi. W drugim etapie, na przełomie lipca i sierpnia br., na parkingu P1 do użytku zostanie oddanych 660 nowych miejsc postojowych. Dzięki tej inwestycji liczba miejsc postojowych na parkingu P1 wzrośnie do 2 160. Biorąc pod uwagę również miejsca postojowe na parkingu P2, który dedykowany jest głównie pasażerom korzystającym z siatki połączeń czarterowych, liczba miejsc postojowych na parkingach Katowice Airport, po oddaniu do użytku nowej infrastruktury, wynosić będzie w sumie ok. 6 700.
- Ze względu na specyfikę ruchu w Katowice Airport, który jest największym polskim portem w segmencie obsługi ruchu czarterowego, parkingi i drogi wewnętrzne są dla nas istotnym elementem infrastruktury. W ramach zaplanowanego do 2025 roku programu rozbudowy lotniska będziemy konsekwentnie rozwijać infrastrukturę parkingową.
W przyszłym roku wybierzemy wykonawcę przebudowy układu drogowego. Od ostatniego ronda na drodze wojewódzkiej nr 913, które znajduje się przed lotniskiem, układ drogowy zostanie całkowicie przebudowany. Droga zostanie poprowadzona we fragmencie pod wiaduktem rewitalizowanej linii kolejowej nr 182 Zawiercie-Tarnowskie Góry. Następnie pobiegnie prosto do nowego ronda, skąd w lewo pojedziemy nową drogą w stronę terminali, a w prawo w stronę cargo city – mówi Artur Tomasik, prezes zarządu GTL SA.
Plany rozwoju lotniska idą dalej. - Aktualnie pracujemy także nad koncepcją zagospodarowania gruntów, na których znajduje się m.in. stara wieża kontroli lotów, tzw. budynek wielofunkcyjny i parking P2 – dodaje Tomasik. - Na tym terenie chcemy w przyszłości wybudować m.in. terminal centralny z infrastrukturą towarzyszącą, w tym parkingami wielopoziomowymi. Te drugie powstaną z pewnością szybciej od terminala centralnego. Do 2025 roku chcielibyśmy dysponować liczbą ok. 20 tys. miejsc postojowych, w dobrym standardzie, w tym w znacznej mierze na parkingach wielopoziomowych.
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA od ponad dekady nieustannie realizuje w Katowice Airport proces inwestycyjny. W listopadzie 2018 roku zakończył się pierwszy etap rozbudowy płyty postojowej samolotów (pps) cargo. Do użytku oddano cztery nowe stanowiska postojowe dla samolotów wielkości Airbusa A320/Boeinga 737. Drugi etap rozbudowy płyty postojowej cargo wystartował w grudniu ubiegłego roku i zakończy się w czwartym kwartale 2019 roku. W jego ramach płyta postojowa jest powiększana na wschód o cztery stanowiska postojowe dla samolotów typu Airbus A320/Boeing737. W drugiej połowie 2019 roku rozpocznie się budowa płyty postojowej samolotów (pps), która połączy znajdującą się w zachodniej części portu pps 1 ze wschodnią pps 3. W ramach tej inwestycji powstanie 9 nowych stanowisk postojowych dla samolotów kodu C (np. Airbus A320/Boeing 737). Po zakończeniu tego projektu w KTW jednocześnie będzie mogło parkować 45 samolotów kodu C.
Budowa płyty to także pierwszy etap przedsięwzięcia związanego z rozbudową bazy do obsługi technicznej samolotów. Grunty znajdujące się przed nową płytą przeznaczone są pod dwa, nowe hangary. Ponadto w trzecim kwartale bieżącego roku wystartuje przebudowa i rozbudowa terminalu pasażerskiego B oraz budowa centralnej wartowni. W 2019 roku zakończy się przygotowanie koncepcji zagospodarowania centralnej części portu, która pozwoli określić wielkość i lokalizację nowego, centralnego terminalu pasażerskiego wraz z powiązanymi z nim - nowym systemem dróg wewnętrznych, parkingów (w tym wielopoziomowego) oraz drugim hotelem i biurowcem. Przeprowadzone analizy pozwolą podjąć decyzję o skali kolejnych inwestycji związanych z rozwojem infrastruktury terminalowej i parkingowej. Ponadto GTL SA chce w najbliższych latach zrealizować takie projekty jak: nowa strażnica Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej, baza paliwowa, nowa baza działu eksploatacji lotniska, rozbudowa terminalu cargo. Nadal zwiększana będzie liczba stanowisk postojowych samolotów.
Oddanych głosów: 783
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Pięć lat rekordowych inwestycji. Tak zmienia się Park Śląski w Chorzowie
696Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
660Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
563Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
547Bariery formalne pokonane. Electromobility Poland ma zgodę na budowę fabryki Izery
529Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
+3 / -0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
+1 / -0Co dalej z CPK w Śląskiem? "Nikt nie podważa konieczności budowy linii Katowice-Ostrawa"
+0 / -1Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
+0 / -1Koniec z osuwiskiem pod Żywcem. Rusza naprawa fragmentu drogi S1 w Lalikach
0Katowice. Dziesiątki chętnych na mieszkania TBS na lodzie. Miasto przegrało w sądzie
0Remont za 9 mln zł. Szpital Murcki w Katowicach otworzył odnowiony budynek administracji
0Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
0Śląskie z jedną z najlepszych ofert deweloperskich w Polsce. Biją nas tylko Warszawa i Łódź
0
~prezes 2019-07-12
13:55:14
bramki bramkami, ważne żeby nie było za drogo