Na początku września rozpocznie się przebudowa i rozbudowa terminalu pasażerskiego B Katowice Airport. W związku z nimi już od środy 28 sierpnia zmienią się zasady poruszania po lotnisku w Pyrzowicach, w tym na parkingach i w terminalach.
Przebudowa i rozbudowa (to nie to samo) terminalu pasażerskiego B to zapowiadana od pewnego czasu jedna z największych inwestycji w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach.
W pierwszym etapie realizacji projektu zostaną wprowadzone wymienione poniżej zmiany w funkcjonowaniu infrastruktury pasażerskiej i parkingowej pyrzowickiego lotniska. W środę 28 sierpnia zostaną zamknięte wszystkie wejścia do terminalu B od strony parkingu. Wejście do obiektu możliwe będzie tylko przez sąsiadujący z nim terminal pasażerski A. Przed terminalem B zlokalizowane zostanie zaplecze budowy, co wiąże się z wyłączeniem z użytkowania 120 miejsc parkingowych oraz przeniesieniem strefy drop-off przed terminal pasażerski C. W zamian za zamknięte na czas rozbudowy miejsca parkingowe przed terminalem B, GTL SA udostępniło 660 miejsc w nowej, zachodniej części parkingu P1.
Do znaczących zmian dojdzie także wewnątrz terminalu B. W hali ogólnodostępnej zamknięta zostanie wschodnia części pierwszego piętra. W konsekwencji funkcjonować przestaną zlokalizowane tam punkty gastronomiczne. Z użytku wyłączone zostanie także całe drugie piętro hali ogólnodostępnej, łącznie ze znajdującym się tam tarasem widokowym.
Na tym etapie inwestycji większe zmiany nie są planowane na parterze hali ogólnodostępnej. Harmonogram przewiduje, że do sierpnia 2020 roku działać tam będą wszystkie stanowiska odprawy biletowo-bagażowej oraz strefa kontroli bezpieczeństwa.
Na hali odlotów w terminalu pasażerskim B, która znajduje się po kontroli bezpieczeństwa, w związku z realizowanymi pracami budowlanymi, również zaplanowano wyłączenia. Zamknięta zostanie wschodnia część hali, zarówno na pierwszym piętrze, jak i na parterze.
- Zaczynamy duży i trudny projekt jakim jest przebudowa oraz rozbudowa terminalu pasażerskiego B. Realizacja tej inwestycji będzie wiązała się z niedogodnościami dla osób wylatujących z Pyrzowic do krajów należących do strefy Schengen. Niestety pewnego dyskomfortu wynikającego z prowadzonych prac, nie będzie dało się uniknąć, za co przepraszam. Zapewniam, że razem z wykonawcą będziemy robili wszystko, żeby go zminimalizować. Równolegle z tym projektem pracujemy nad koncepcją zagospodarowania centralnej części portu. W dokumencie określona zostanie wielkość i lokalizacja nowego, centralnego terminalu pasażerskiego wraz z powiązanymi z nim - nowym systemem dróg wewnętrznych, parkingów oraz drugim hotelem i biurowcem. Na postawie przeprowadzonych analizy podejmiemy decyzję o skali kolejnych inwestycji związanych z rozwojem infrastruktury terminalowej i parkingowej
– mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, zarządzającego Katowice Airport.
Przedsięwzięcie przebudowy i rozbudowy terminalu pasażerskiego B Katowice Airport potrwa od września 2019 roku do końca pierwszej połowy 2021 roku. Głównym wykonawcą jest firma „Promus Ruda Śląska” Sp. z o.o.
Celem przedsięwzięcia jest poprawa przepustowości infrastruktury terminalowej z 6 mln do 8 mln pasażerów rocznie. Zostanie on osiągnięty poprzez zwiększenie powierzchni terminalu B o 40% i jego kubatury o 35%. W obiekcie wzrośnie liczba stanowisk odprawy biletowo-bagażowej z 18 do 28 i stanowisk kontroli bezpieczeństwa z 6 do 8. Strefa kontroli bezpieczeństwa zostanie przeniesiona na pierwsze piętro. Powstaną także trzy zewnętrzne klatki schodowe połączone z terminalem za pomocą mostów. Każda z klatek wyposażona będzie w dwie bramki do boardingu, co przełoży się na wzrost liczby bramek z 10 do 16. Dzięki realizacji tej inwestycji znacząco poprawi się estetyka terminali od strony parkingów. Elewacja przebudowanego terminalu pasażerskiego B będzie spójna architektonicznie z terminalami A i C.
Katowice Airport należy do grona największych lotnisk regionalnych w Polsce. W 2018 roku z jego siatki połączeń skorzystało rekordowe 4,84 mln podróżnych. Lotnisko jest krajowym liderem w segmencie przewozów czarterowych i regionalnym w przewozach cargo.
Oddanych głosów: 783
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Pięć lat rekordowych inwestycji. Tak zmienia się Park Śląski w Chorzowie
697Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
662Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
564Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
555Bariery formalne pokonane. Electromobility Poland ma zgodę na budowę fabryki Izery
530Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
+3 / -0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
+1 / -0Co dalej z CPK w Śląskiem? "Nikt nie podważa konieczności budowy linii Katowice-Ostrawa"
+0 / -1Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
+0 / -1Koniec z osuwiskiem pod Żywcem. Rusza naprawa fragmentu drogi S1 w Lalikach
0Katowice. Dziesiątki chętnych na mieszkania TBS na lodzie. Miasto przegrało w sądzie
0Remont za 9 mln zł. Szpital Murcki w Katowicach otworzył odnowiony budynek administracji
0Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
0Śląskie z jedną z najlepszych ofert deweloperskich w Polsce. Biją nas tylko Warszawa i Łódź
0