Śląski inspektor podjął decyzję w sprawie przyszłości obiektu. - Nakazuje ona wykonanie konkretnych robót budowlanych, które mają doprowadzić obiekt do takiego stanu, aby mógł być bezpiecznie użytkowany - powiedział PAP inspektor nadzoru budowlanego Jan Spychała. Zgodnie z decyzją, musi zostać zmieniony przebieg tzw. kabli uciągających płytę dolną mostu, a sama płyta ma być dodatkowo wzmocniona specjalnymi poprzecznymi żebrami usztywniającymi.
Spychała przyznał, że zakres tych robót jest znaczny. Kable, które miały być prowadzone w płycie dolnej mostu, zgodnie z decyzją inspektora muszą być wyprowadzone na zewnątrz. - W ten sposób pozbywamy się perforacji i osłabienia tej płyty - wyjaśnił Spychała. Niezależnie od tego płyta musi też być wzmocniona żebrami poprzecznymi.
Aby móc wykonać wskazane w decyzji prace, trzeba zmienić projekty wykonawcze obiektu; dopiero później most może zostać przebudowany. Całość robót ma być wykonana do końca sierpnia 2013 r. - Termin został naszym zdaniem zakreślony w sposób bezpieczny dla inwestora. Nie chcemy, aby nasza decyzja w jakikolwiek sposób wpłynęła na pośpiech na tej budowie - podkreślił Spychała.
Inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), może zaskarżyć tę decyzję do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Rzeczniczka katowickiego oddziału GDDKiA Dorota Marzyńska-Koteras powiedziała, że dyrekcja nie będzie się odwoływać i "niezwłocznie przystąpi do wdrażania nałożonych obowiązków". Zdaniem GDDKiA, wyłączną winę za awarię ponosi wykonawca i to on poniesie koszty dodatkowych prac.
Cały odcinek A1 miał być pierwotnie gotowy w sierpniu 2010 r. W grudniu 2009 r. GDDKiA wypowiedziała kontrakt firmie Alpine Bau, podając jako powód niewielkie zaawansowanie robót. W przetargu na dokończenie inwestycji wybrano ponownie Alpine Bau.
Zgodnie z podpisanym 30 marca aneksem do kontraktu nowy termin zakończenia budowy całego odcinka - wraz z mostem - był wyznaczony na 26 lipca. Po wstrzymaniu prac i ostatniej decyzji nadzoru budowlanego o konieczności wzmocnienia konstrukcji mostu termin ten nie może być jednak dotrzymany. - Sierpień 2013, wskazany przez nadzór budowlany, to termin maksymalny. Liczymy, że most i cały odcinek autostrady uda się oddać do użytku wcześniej. Kiedy to nastąpi, trudno obecnie przewidywać - powiedziała Marzyńska-Koteras.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert