Innowacyjne, ale przede wszystkim większe od wagonów – kontenery kolejowe mają służyć do transportu węgla koksowego i koksu. JSW Logistics należący do Jastrzębskiej Spółki Węglowej szuka sposobów, aby przewóz produktów był bardziej efektywny.
Testy kontenerów kolejowych odbyły się w Koksowni Przyjaźń w Dąbrowie Górniczej, z której koks transportowany jest między innymi do portu w Gdyni.
Podczas testów sprawdzane było przede wszystkim dopasowanie nowego typu wagonów do istniejącej infrastruktury załadunkowej na terenie koksowni.
Nowatorskie kontenerowce na jednej platformie mieszczą 2 kontenery o łącznej kubaturze 90 metrów sześciennych, w stosunku do tradycyjnego transportu, który ma objętość 72 metrów sześciennych. Pozwoli to na zwiększenie masy przewozowej o około 40 procent.
Jak zaznacza JSW Logistics, skład pociągowy liczący 44 platformy z 88 kontenerami, może przewieźć jednorazowo 2200 ton koksu.
– Nowatorskie wagony przyczynią się przede wszystkim do wzrostu efektywności. Pomieszczą one większą ilość koksu, pozwolą też zminimalizować straty związane z eksploatacją samych wagonów oraz zmniejszą stopień degradacji koksu, chociażby poprzez sposób rozładunku. Rozładunek będzie polegał na przechyleniu kontenera i wysypaniu jego zawartości, a nie jak do tej pory - agresywnym rozładunku czerpakami – zwraca uwagę Piotr Kiliszek, prezes zarządu JSW Logistics.
Zapewnia, że transport będzie wydajniejszy i bardziej przyjazny dla środowiska.
Jestem pełen optymizmu, mam nadzieję, że testy przebiegną pomyślnie - zaznacza.
Ostatni etap testów będzie polegał na przewozie koksu do portu w Gdyni i sprawdzeniu infrastruktury rozładunkowej.
Rozładunek kontenerów może być prowadzony na 3 sposoby: czerpakiem typu FUCHS, wózkiem widłowym typu Kalmar za pomocą, którego kontener zostaje uniesiony i przechylony wzdłuż płaszczyzny poziomej kontenera oraz dźwigiem portowym, którym rozładowywane są wagony węglarki.
Przedstawiciele firmy produkującej kontenery kolejowe deklarują, że czas rozładunku może się skrócić się z 24 do 8 godzin.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Co z "czternastką" dla pracowników JSW? Wiadomo, kiedy mogą spodziewać się przelewów
5632JSW prześwietla finanse w spółkach zależnych. "Priorytetem stabilizacja"
2938"Burzliwe dyskusje" w JSW - chodzi o "czternastkę". Związkowcy nieugięci
2531Prawie 300 tys. złotych dla górnika odchodzącego z kopalni? Sprawdzamy ustawę o górnictwie po nowemu
1983"Kpina", "bezczelność", "nagonka polityczna". Po nominacji nowego wiceprezesa JSW Ochrona zawrzało
1213"Nie uciekniemy od trudnych pytań". Związkowcy pytają o prawdę ws. kondycji JSW
+29 / -2Co z "czternastką" dla pracowników JSW? Wiadomo, kiedy mogą spodziewać się przelewów
+12 / -5Daniel O. z zarzutami. Były prezes JSW stanie przed sądem
+7 / -1Diabeł tkwi w szczegółach. Węglowe spółki mają 44 uwagi do projektu nowelizacji ustawy górniczej
+3 / -1Finanse GK JSW pod lupą. Zarząd giganta "odchudzi" wszystkie zależne spółki
+6 / -4JSW prześwietla finanse w spółkach zależnych. "Priorytetem stabilizacja"
1Co z "czternastką" dla pracowników JSW? Wiadomo, kiedy mogą spodziewać się przelewów
0"Burzliwe dyskusje" w JSW - chodzi o "czternastkę". Związkowcy nieugięci
0Prawie 300 tys. złotych dla górnika odchodzącego z kopalni? Sprawdzamy ustawę o górnictwie po nowemu
0Prześwietlamy budżety miast w województwie śląskim na 2025 rok. Jak wypada Jastrzębie?
0Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert