zamknij

Wiadomości

Miejski Rzecznik Konsumentów podpowiada jak rozpoznać nieuczciwego akwizytora

Miejski Rzecznik Konsumentów ostrzega przed nieuczciwymi przedstawicielami firm, którzy nakłaniają mieszkańców Jastrzębia-Zdroju do podpisywania rzekomo korzystniejszych umów o dostawie energii elektrycznej lub usług telekomunikacyjnych. Przeczytaj jak uniknąć podpisania takiej umowy.

Reklama

Najczęściej przedstawiciele firm przychodzą do domu bez wcześniejszego uprzedzenia. Proponują rzekomo korzystniejszą ofertę usług telekomunikacyjnych lub dostawy energii elektrycznej. Przedstawiają dane ile ta osoba może zaoszczędzić jeśli zawrze w tym momencie umowę, która jest już wypełniona. Brakuje tylko kilku danych i podpisu.

Nakłoniony w ten sposób mieszkaniec Jastrzębia-Zdroju podpisuje przedstawione mu do podpisu dokumenty, bez ich wcześniejszego przeczytania i niestety „odkłada je do szuflady”.

Najczęściej dotychczasowy dostawca usług telekomunikacyjnych lub energii elektrycznej informuje telefonicznie bądź pisemnie, że osoba podpisała nową umowę, z nowym dostawcą. - Bardzo często w ślad za tym idzie obowiązek zapłacenia dotychczasowemu dostawcy wysokich kar za rozwiązanie umowy przed terminem na jaki została zawarta - tłumaczy Ewelina Stelmach, Miejski Rzecznik Konsumentów.

- W przypadku gdy zdecydujemy się, aby pozostać klientem dotychczasowego dostawcy, nowy dostawca ma prawo naliczyć konsumentowi podobną karę - dodaje Stelmach.

Miejski Rzecznik Konsumentów prosi mieszkańców, aby podpisując tego rodzaju umowy, zawierane w naszych mieszkaniach, pamiętali o kilku istotnych sprawach:

1. Sprawdźmy, czy osoba podająca się za pracownika danej firmy, rzeczywiście nim jest. Każda taka osoba powinna mieć identyfikator.

2. Poinformujmy osobę proponującą nam zawarcie umowy, że podjęcie ostatecznej decyzji będzie możliwe po konsultacji tej sprawy z rodziną, bądź Rzecznikiem Konsumentów.

3. Jeżeli podpisaliśmy taką umowę poza lokalem przedsiębiorstwa (czyli w naszym mieszkaniu, na pokazie), możemy od niej odstąpić bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia jej podpisania. Takie oświadczenie składamy na piśmie, wysyłając je listem poleconym na adres firmy.

4. Istotne jest, aby każdy podpisany przez nas dokument posiadał kopię, która zostanie pozostawiona przez przedstawiciela firmy do naszej dyspozycji. Nie podpisujmy dokumentów, które nie są wypełnione (in blanco).

5. Nie podejmujmy decyzji o zawarciu jakiejkolwiek umowy pochopnie, dajmy sobie kilka dni na zastanowienie. Poprośmy o pozostawienie druku umowy, celem zapoznania się z jej warunkami przed jej podpisaniem. Uczciwy przedstawiciel handlowy nie odmówi nam tego prawa i umówi się na kolejne spotkanie.

6. Przekazujmy powyższe informacje naszym bliskim, sąsiadom, szczególnie w podeszłym wieku, gdyż najczęściej to oni padają ofiarą pochopnie podjętych decyzji.

Więcej informacji uzyskacie u Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Urzędzie Miasta w Jastrzębiu-Zdroju w pokoju 407B lub pod nr tel. 32 47 85 351.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuJastrzebie.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy wprowadzenie programu 800+ zamiast 500+ jest dobrym pomysłem?






Oddanych głosów: 792