zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

PP17: z wizytą w Hiszpanii

2013-04-03, Autor: km, źródło: PP17
W ramach programu Comenius Publiczne Przedszkole nr 17 w Jastrzębiu-Zdroju odwiedziło kolejny kraj europejski.

Reklama

Po grudniowej wizycie (w roku 2012) w Saronno – partnerskim mieście we Włoszech, dyrektor przedszkola nr 17 – Halina Smaroń oraz nauczycielka – Anna Urbasik (przedszkolny koordynator projektu) uczestniczyły w kolejnej wizycie w ramach realizacji projektu w hiszpańskim mieście Maria. Wraz z nimi w spotkaniu uczestniczyły też delegacje szkolne z krajów partnerskich.

Goście spotkali się między innymi z władzami miasta, zwiedzali szkołę, obserwowali lekcje w tej placówce. Szkoła przygotowała dla gości prezentację multimedialną dotyczącą systemu edukacji w Hiszpanii, jej uczniowie zaprezentowali tradycyjne tańce hiszpańskie. Była też lekcja języka hiszpańskiego oraz lekcja gotowania narodowego dania – paelli. Nie zabrakło dnia tradycyjnych gier hiszpańskich. Niezapomnianym przeżyciem była również wycieczka do Granady, gdzie nauczyciele oraz uczniowie zwiedzili Alhambrę – warowny zespół pałacowy w andaluzyjskim regionie hiszpańskim.

 

Wizyta była okazją do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim i hiszpańskim zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Szkolni koordynatorzy projektów przygotowali kolejne zadania i uzgodnili terminy ich realizacji. Spotkanie pozostawiło wiele wspomnień i niezapomnianych wrażeń. Zaowocowało też wieloma przyjaźniami.

 

W związku z realizacją projektu Publiczne Przedszkole nr 17 już w dniach 21 – 25 maja 2013 roku będzie gospodarzem kolejnego spotkania. Tym razem przedstawiciele partnerskich krajów odwiedzą jastrzębskie przedszkole.

 


 W projekcie uczestniczą szkoły i przedszkola aż z 8 krajów, takich, jak: Turcja (koordynator projektu), Estonia, Grecja, Hiszpania, Łotwa, Polska, Rumunia oraz Włochy. Językiem roboczym projektu jest język angielski. Partnerzy wspólnie realizują kolejne zadania zawarte w projekcie zatytułowanym „Let’s play my ancestors chilgood game”.

 

Konkretne cele projektu to:

- odkrywanie gier starszej generacji, dzięki którym dzieci uczą się czegoś nowego od dziadków, poprawiają więzi łączące dwa pokolenia, kształtują właściwą postawę i dobry kontakt między najmłodszym i najstarszym pokoleniem,
- wszechstronny rozwój poprzez fakt, że gry i zabawy wprowadzają radosny nastrój, poprawiają stan zdrowia, tworzą jak najlepsze warunki do aktywnego wypoczynku, rozwijają sprawność fizyczną,
- wspieranie tożsamości narodowej i kultury poszczególnych krajów biorących udział w projekcie.

 

W ramach projektu przedszkolaki uczone są poszanowania zasad oraz akceptacji różnorodności innych kultur. Poznają ich dziedzictwo i szukają podobieństw między nimi. Ucząc się prostych słów i piosenek w różnych językach europejskich, dzieci oswajają się z nimi oraz rozumieją znaczenie ich znajomości w komunikacji.

 

Udział w prestiżowym europejskim projekcie to ciekawe doświadczenie nie tylko dla dzieci, ale również dla nauczycieli. Podczas dwuletniej współpracy pedagodzy poznają system nauczania w każdym z krajów uczestniczących w projekcie Comenius i wymieniają się doświadczeniami dotyczącymi edukacji. Spotkania, w których uczestniczą w trakcie realizacji programu, inspirują ich do podejmowania wciąż nowych, twórczych pomysłów na drodze do osiągania celów edukacyjnych i wychowawczych. Pedagodzy chętnie dzielą się doświadczeniami zdobytymi w trakcie trwania projektu. Uczestnictwo w programie to także prestiż oraz promocja placówki. Służy między innymi popularyzacji wychowania przedszkolnego oraz wzbogaceniu oferty edukacyjnej przedszkola. To również promocja naszego miasta, gdyż realizacja zadań projektu to okazja do pokazania i zareklamowania naszego pięknego regionu oraz możliwość podzielenia się naszą bogatą kulturą i folklorem.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.