Radni Jerzy Lis i Janusz Tarasiewicz obawiają się, że brak centralizacji ze strony władz miasta przyczynia się do tego, że zarobki osób zatrudnionych na równorzędnych stanowiskach znacznie się różnią. - Otrzymaliśmy informację, że pensje nie zostały zróżnicowane w racjonalny sposób. Uważamy, że naruszoną zasadę równego traktowania – powiedzieli.
Prezydent Marian Janecki wyjaśnia, że władze miasta nie mają żadnego wpływu na wysokość wynagrodzeń. Decydują o tym dyrektorzy poszczególnych placówek, w oparciu o regulaminy wynagradzania.
Ile zatem w 2011 roku zarobili księgowi i pracownicy administracyjni w szkołach i przedszkolach? Z danych przedstawionych przez dyrekcje wynika, że zarobki kształtują się na bardzo podobnym poziomie. Roczna pensja głównego księgowego wyniosła 53 587,91 zł, księgowego – 43 495,51 zł, kierownika administracyjnego, gospodarczego – 44 511,78 zł, specjalisty ds. kadr, finansowo-księgowych – 44 228,00 zł, referenta, starszego i samodzielnego referenta – 31 146,65 zł, sekretarza – 40 728,31 zł, informatyka, pomocnika administracyjnego – 33 426,00 zł.
Uśrednione przychody uzyskane przez pracowników Miejskiego Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli wyniosły w 2011 roku - 41 524,35 zł.
Koszty związane z obsługą finansowo-księgową nie są małe. W minionym kształtowały się na poziomie 5 165 549,62 zł, a koszty administracyjne poniesione przez MZOiSP wyniosły 692 212,38 zł. – W skład wskazanych kwot wchodzą wynagrodzenia, szkolenia, delegacje, zakup materiałów biurowych, aktualizacja lub zakup programów finansowo-księgowych – wyjaśnia prezydent.
Radni zastanawiają się, czy korzystniejszy dla miejskiego budżetu nie byłby powrót do obsługi scentralizowanej, gdzie sprawami finansowymi zajęłaby się zajęłaby się jedna instytucja – utworzona przez władze miasta.
Zdaniem prezydenta powrót do poprzedniego rozwiązania wiązałby się z koniecznością wypłaty odpraw zwalnianym pracownikom. Ponadto procedura musiałaby przebiegać w kilku etapach. – Po pierwsze rada miasta musiałaby zaakceptować zmianę. Następnie powołany zespół winien przystąpić do dalszych prac, czyli ustalić wewnętrzne struktury podziału pracy w nowej jednostce ds. obsługi finansowej szkół i placówek oświatowych – wyjaśnił.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Przebudowa skrzyżowania. Będzie nowe rondo
33157Ulice w Jastrzębiu zmieniają nazwy. Które?
12825Co dalej z rozbiórką "willi na dachu" przy ul. Północnej? To najnowsze informacje
11559Umowa podpisana. Będzie przebudowa ulicy Połomskiej
11407[AKTUALIZACJA] Mamy cząstkowe wyniki! Kto wygrywa w Jastrzębiu-Zdroju?
8107[AKTUALIZACJA] Mamy cząstkowe wyniki! Kto wygrywa w Jastrzębiu-Zdroju?
+72 / -34Przebudowa skrzyżowania. Będzie nowe rondo
+39 / -5Wyłudzali dotacje unijne. Otrzymali ponad milion dofinansowania. Cztery osoby zatrzymane
+32 / -0Oficjalnie: Michał Urgoł wygrywa wybory w Jastrzębiu-Zdroju!
+54 / -29Niecodzienne sceny podczas mszy rezurekcyjnej. Mężczyzna wszedł na ołtarz, szarpał się ze służbą
+19 / -3MZK czeka na środki z KPO. Elektryki coraz bliżej Jastrzębia?
2Przebudowa skrzyżowania. Będzie nowe rondo
1Oszuści znowu w akcji. Jastrzębianka była czujna i nie straciła 80 tys. złotych!
1Lokale wyborcze zamknięte. Zakończyło się głosowanie
1Pożar garażu przy Gagarina. Jedna osoba poszkodowana, ogromne straty
1Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~anika78 2012-10-03
13:08:31
Na złe zarobki na pewno nie mogą narzekać.