Pasażerowie, którzy na przełomie czerwca i lipca doświadczyli utrudnień w komunikacji autobusowej i złożyli zażalenie na piśmie, otrzymają zwrot pieniędzy za przejazd taksówką.
Przypomnijmy, na przełomie czerwca i lipca doszło do sporych utrudnień w komunikacji miejskiej na terenie Jastrzębia-Zdroju. Chodzi o wypadające kursy, brak autobusów na całych liniach, a także odmowę sprzedaży biletów przez kierowców firmy Warbus. Związek nałożył na przewoźnika karę w wysokości 140 tysięcy złotych.
- Zderzyliśmy się z taką sytuacją po raz pierwszy w 25-letniej historii Związku. Oczywiście zdarzały się wcześniej pojedyncze przypadki, ale nie na taką skalę. Na szczęście sytuacja szybko wróciła do normy. Mam nadzieję, że w przyszłości nie dojdzie to tego typu przypadków - mówi Benedykt Lanuszny, dyrektor Biura MZK.
Pokrzywdzeni pasażerowie często pytali w MZK, w jaki sposób mogą domagać się rekompensaty za utracony czas i pieniądze, gdy autobus nie pojawił się na przystanku. Większość pretensji zgłaszanych było telefonicznie, co nie powoduje wszczęcia procedury przetargowej. Wniosków o zwrot kosztów wpłynęło zaledwie 10. Zostały one przekazane do realizacji przez firmę Warbus.
- Zgłoszenia dotyczą zwrotu kosztów za przejazd taksówkami. Wszystkie rachunki, które zostały przekazane do naszej księgowości są już wypłacone. Być może w toku jest jeszcze kilka spraw. One również będą rozpatrzone pozytywnie zgodnie z wytycznymi kierownictwa naszej firmy - twierdzi Eugeniusz Szymonik, pełnomocnik Zarządu firmy Warbus.
Kiedy pasażerom należy się zwrot kosztów? W sytuacji, gdy autobus nie przyjedzie, mimo że widnieje w rozkładzie jazdy. Jest także możliwy w przypadku opóźnienia kursu o co najmniej 20 minut. Oczywiście musi być ono spowodowane z winy przewoźnika. - Rekompensata nie należy się w przypadku remontów dróg, wypadków innych pojazdów, nieprzewidzianych objazdów, a więc sytuacji, na które konkretny kierowca nie ma wpływu – tłumaczy Rafał Jabłoński, pełnomocnik MZK ds. mediów.
Aby uzyskać zwrot kosztów należy udokumentować wydatki z tym związane. Może to być na przykład paragon wystawiony przez kierowcę taksówki, czy bilet kupiony w tym czasie u innego przewoźnika. Oczywiście powinien on dowodzić, że kurs odbył się tego samego dnia, w tym samym czasie i na tej samej trasie.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Przebudowa skrzyżowania. Będzie nowe rondo
33327Ulice w Jastrzębiu zmieniają nazwy. Które?
12989Co dalej z rozbiórką "willi na dachu" przy ul. Północnej? To najnowsze informacje
11602Umowa podpisana. Będzie przebudowa ulicy Połomskiej
11582[AKTUALIZACJA] Mamy cząstkowe wyniki! Kto wygrywa w Jastrzębiu-Zdroju?
8248[AKTUALIZACJA] Mamy cząstkowe wyniki! Kto wygrywa w Jastrzębiu-Zdroju?
+72 / -34Przebudowa skrzyżowania. Będzie nowe rondo
+39 / -5Wyłudzali dotacje unijne. Otrzymali ponad milion dofinansowania. Cztery osoby zatrzymane
+32 / -0Oficjalnie: Michał Urgoł wygrywa wybory w Jastrzębiu-Zdroju!
+54 / -29Niecodzienne sceny podczas mszy rezurekcyjnej. Mężczyzna wszedł na ołtarz, szarpał się ze służbą
+19 / -3MZK czeka na środki z KPO. Elektryki coraz bliżej Jastrzębia?
2Przebudowa skrzyżowania. Będzie nowe rondo
1Oszuści znowu w akcji. Jastrzębianka była czujna i nie straciła 80 tys. złotych!
1Lokale wyborcze zamknięte. Zakończyło się głosowanie
1Pożar garażu przy Gagarina. Jedna osoba poszkodowana, ogromne straty
1Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert