Trwają prace nad przygotowaniem analizy odtworzenia linii kolejowej w Jastrzębiu-Zdroju w kontekście regionalnych i transgranicznych połączeń kolejowych. Dokument, który ma być gotowy do końca wakacji da odpowiedź na pytanie, czy powrót kolei do Jastrzębia jest opłacalny.
Kolejne spotkanie w tej sprawie odbyło się w minionym tygodniu. Przedstawiono na nim kolejny etap prac nad dokumentem dotyczącym przygotowania profesjonalnej analizy społeczno-ekonomicznej, która ma wskazać najbardziej efektywne rozwiązanie w zakresie tworzenia sieci infrastruktury, takiej jak linie kolejowe, czy dworce oraz siatki połączeń kolejowych.
- Jej efektem ma być merytoryczna baza wiedzy ekonomicznej i branżowej, która będzie stanowiła wiążącą podstawę do podejmowania decyzji w zakresie rewitalizacji linii – tłumaczy Katarzyna Wołczańska, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta w Jastrzębiu-Zdroju.
Rozważane są dwa kierunki połączeń. Jastrzębie-Zdrój – Pawłowice – Katowice (przez Żory, Chybie, Tychy, Pszczynę) oraz Pawłowice – Chybie – Zebrzydowice – Republika Czeska.
Projekt dofinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Funduszu Mikroprojektów Programu INTERREG V-A Republika Czeska – Polska i Budżetu Państwa za pośrednictwem Euroregionu Śląsk Cieszyński.
Przypomnijmy, że miasto Jastrzębie-Zdrój prowadzi rozmowy z PKP na temat nieodpłatnego przejęcia gruntu na którym położony jest były dworzec przy ul. Dworcowej oraz po zlikwidowanej linii kolejowej Żory – Pawłowice.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~gestskoczka 2017-08-02
15:37:48
Rozważania naukowe pod tytułem: „Gadu-gadu nocą, baju-baju w dzień”.
Cytat z powyższego artykułu:
[cyt] Rozważane są dwa kierunki połączeń. Jastrzębie-Zdrój – Pawłowice – Katowice (przez Żory, Chybie, Tychy, Pszczynę) oraz Pawłowice – Chybie – Zebrzydowice – Republika Czeska. [/cyt]
Ja nie jestem naukowcem, więc trudno mi to, co zacytowałem zrozumieć. Albo kierunek do Katowic przez Pawłowice, Żory, albo przez Pawłowice, Chybie, Pszczynę, Tychy. Ktoś – w redakcji albo w zespole przygotowującym te profesjonalne analizy – pomieszał klocki i analiza moczu będzie bardziej czytelna niż ten projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Połączenie z Katowicami jest bardzo ważne, Tysiące ludzi z naszych miast jedzie dziennie do Katowic samochodem, Drabasem, pociągiem (z Rybnika). Do tego powinien dążyć cały Subregion (choć w Rybniku mają parę połączeń i jest im cacy) łącznie z Urzędem Marszałkowskim. Przede wszystkim linia kolejowa (co najmniej Katowice – Orzesze) powinna być dwutorowa, by częstotliwość była odpowiednia. Dopóki tego władze wojewódzkie w Katowicach nie pojmą i nie zaczną działać, będzie problem komunikacyjny i nie pomoże im „Tempo 30”.