zamknij

Biznes

JSW tym razem zainwestuje w podziemną kolej

2012-09-30, Autor: pww
Do 2015 roku Jastrzębska Spółka Węglowa chce zmodernizować system podziemnego transportu. Z nowoczesnych rozwiązań mają skorzystać pracownicy i pracodawca.

Reklama

Modernizacja systemy transportu jest priorytetem spółki w obszarze technicznym. - To jeden ze sposobów podnoszenia efektywności pracy, ale nie chodzi tu tylko o optymalizację kosztów, lecz także o poprawę komfortu pracy załogi i bezpieczeństwa pracy. Profesjonalnie przygotowany projekt i opracowane szczegółowo konkretne zadania, pozwolą nam na zrealizowanie tak znaczącej inwestycji w okresie niecałych dwóch i pół roku – podkreśla Jarosław Zagórowski, prezes Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

Od 2008 roku stopniowo zaczęto eliminować najbardziej niebezpieczne i mało efektywne systemy transportowe oparte na kolejkach z napędem linowym i zastępować je kolejkami podwieszanymi z napędem własnym.

 

Oprócz tego do przewożenia materiałów na dole kopalni, za przykładem kopalni „Budryk”, zaczęto w szerszej skali stosować kontenery, które produkowane są przy współpracy z Jastrzębskimi Zakładami Remontowymi wchodzącymi w skład grupy kapitałowej JSW.

 

Na przełomie lat 2011/2012 wyprodukowano 740 takich wozów, a w najbliższym czasie planowane powstanie następnych 895.- Kontenery gwarantują płynność transportu i dzięki nim można zrezygnować z niezwykle czasochłonnego przeładowywania materiałów, a im rzadziej materiały są przeładowywane, tym mniej jest wypadków związanych z tymi pracami – zauważa Michał Kapała, główny inżynier w zespole górniczym JSW SA.

 

Wraz z unowocześnianiem transportu dołowego ilość wypadków  związanych z transportem materiałów i ludzi  w JSW zaczęła  spadać - z ponad 30 rocznie w latach 2008 i 2009 do 23 w  2010 i 19 w 2011 r. Do połowy 2012 r. zanotowano 7 zdarzeń wypadkowych związanych z transportem.

 

Wprowadzenie systemów transportu opartych na kolejkach z napędem własnym, umożliwia wykorzystanie ich tras do przewożenia ludzi. Dzięki temu będą mogli dojechać bezpośrednio do rejonu wykonywania prac.

 

Nowa inwestycja doprowadzi też do zmniejszenia zatrudnienia związanego z transportem dołowym. Do 2015 roku w skali całej JSW o około 540 pracowników na dobę.

 

Koszty przedsięwzięcia szacowane są na ponad 219 mln złotych, przy czym do końca 2011 roku JSW wydała na ten cel przeszło 62 mln złotych.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~gestskoczka 2012-09-30
    12:23:07

    0 0

    Po przeczytaniu tytułu, pomyślałem sobie że w Jastrzębiu będzie metro, HURA!!! Krzyknąłem sobie w duchu, ale po przeczytaniu całego tekstu przeszedł mi optymizm, górnictwo modernizuje transport podziemny. A to jest tak normalne, jak nowa miotła dla sprzątaczki.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.