Jastrzębska Spółka Węglowa planuje wybudować instalację do produkcji paliwa wodorowego na masową skalę. Jednym z kroków jest przystąpienie do Hydrogen Europe, Europejskiego Stowarzyszenia Wodoru i Ogniw Paliwowych.
Hydrogen Europe to prestiżowa organizacja skupiająca ponad 100 firm, 68 organizacji badawczych oraz 13 stowarzyszeń krajowych, które aktywnie działają na rzecz rozwoju przyjaznych środowisku technologii wodorowych.
Jastrzębska Spółka stawia na wodór jako paliwo przyszłości, intensywnie pracując nad innowacyjnymi technologiami, które umożliwią efektywną produkcję tego ekologicznego źródła energii w koksowniach wchodzących w skład grupy kapitałowej JSW. Przystąpienie JSW do Hydrogen Europe skutkuje pogłębieniem współpracy z największymi firmami, instytutami oraz stowarzyszeniami stawiającymi na przemysłowe wykorzystanie wodoru. Dla JSW oznacza to nowe możliwości, w tym dostęp do cennego know – how oraz najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych.
>>>JSW zachwala wodór. „Paliwo przyszłości”<<<
- Hydrogen Europe to wpływowe stowarzyszenie zrzeszające światowych potentatów inwestujących w wodór, będący przyjaznym środowisku źródłem energii. Właśnie dlatego JSW zdecydowała się na przystąpienie do stowarzyszenia. Chcemy z tradycyjnego dostawcy strategicznego surowca dla przemysłu stalowego przekształcić się w nowoczesną grupą przemysłową, która rozwija innowacyjne, efektywne i przyjazne środowisku technologie – mówi Daniel Ozon, prezes Jastrzębskiej Spółki Węglowej.
JSW prowadzi intensywne prace nad uruchomieniem pierwszej instalacji separacji wodoru, który jest produktem ubocznym w procesie produkcji koksu. Według planów spółki wodór wyprodukowany na terenie Koksowni Przyjaźń może zasilić setki bezemisyjnych autobusów, które mogłyby obsługiwać ponad dwa i pół miliona mieszkańców Aglomeracji Śląskiej.
Planowana instalacja pozwoli na wyprodukowanie ok. 8 tys.t/rok wodoru o czystości 99,999 proc. H2, co zabezpieczyłoby roczne zapotrzebowanie dla ponad 900 autobusów lub ponad 4000 samochodów osobowych z napędem wodorowym.
Więcej an ten temat przeczytacie na portalu slaskibiznes.pl.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Rządowa "tarcza" nie dała rady. Pieczywo w czołówce najbardziej drożejących produktów
879Rodzime czarne złoto uderzy w kieszenie. "Wybierając polski węgiel, zapłacimy więcej"
22Beboki opanowały Katowice. Najnowszy bawi się klockami na schodach przy .KTW (foto)
21Bruksela chce pomóc Polsce w odejściu od węgla. "Nowe perspektywy dla górników"
1950 Krabów rocznie będzie wyjeżdżać z Gliwic. 850 mln zł na produkcję dla Bumaru-Łabędy
15Rządowa "tarcza" nie dała rady. Pieczywo w czołówce najbardziej drożejących produktów
1Przetarg odwołany, GZM nie kupi autobusów wodorowych. Metropolia się tłumaczy
0Edukacja na ostrym zakręcie. Już teraz brakuje nawet kilkudziesięciu tysięcy pedagogów
0Hałda kopalni PGG jest jedną z największych w Europie. Właśnie "zagrała" w filmie (wideo)
0S1 Przybędza-Milówka. Ostatnia nawa drugiego tunelu w Beskidach przebita (foto)
0Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~seboc 2019-03-26
11:37:39
Mam deja vu, chyba snilo mi sie kilka razy, ze czytalem takie informacje.
" roczne zapotrzebowanie dla ponad 900 autobusów"
Juz tu szacowalem to podobnie, slowem: niewiele da sie tego wodoru z gazu kokspwniczego wyprodukowac,
zaden z anonsow nie mowi o koszcie energetycznym i odpadach takiej produkcji. Koksownie nie produkuja wodoru a smrod, z ktorego wodor moze byc pozyskiwany (zamiast z gazu ziemnego).