Obiekt położony jest wyżej niż poprzedni. Podniesiono go o 5,5 metra. - Nowy obiekt został wyposażony w bariery ochronne, instalację odwadniającą i schody skarpowe. Powierzchnie betonowe wiaduktu zabezpieczono antykorozyjnymi powłokami malarskimi – wymienia Duda.
Oprócz tego przebudowane zostały drogi najazdowe na długości 1,5 km. Podniesienie wiaduktu oraz korekta profilu podłużnego wymagała wykonania nasypów sięgających w rejonie nowego wiaduktu do 17 m wysokości. - Materiał, z którego został wykonany nasyp, zgodnie z wymaganiami inwestora pochodził z bieżącej eksploatacji górniczej – łupka przewarstwionego warstwą piasku. Materiał ten był dostarczany na plac budowy transportem kolejowym – tłumaczy Adrian Duda.
Skanska dokonała także niezbędnej przebudowy sieci wodociągowej i teletechnicznej oraz wybudowała oświetlenie uliczne.
Nowym wiaduktem będzie można jeździć już od piątku, 11 października.
Przypomnijmy, prace trwały od końca kwietnia 2011 roku i prowadzone były przy czynnym ruchu kolejowym wywożącym węgiel ze wszystkich kopalń Jastrzębskiej Spółki Węglowej. W tym czasie ruch pojazdów skierowany został dwukierunkowo na wiadukt sąsiedni wzdłuż jezdni południowej.
Roboty kosztowały prawie 21 mln zł i w 100% były finansowane ze środków Jastrzębskiej Spółki Węglowej S.A. w ramach usuwania skutków szkód górniczych i na podstawie umowy z Urzędem Miasta.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~UNO 2013-10-09
11:47:29
jakoś długo i drogo to wyszło
~wishlist 2013-10-09
22:58:15
domęczyli w końcu tą budowę