Szansę na realizację swych zamiarów upatrują w możliwości pozyskania środków unijnych oraz współpracy z Jastrzębską Spółką Węglową. – JSW jest zainteresowana rozwojem kolejnictwa w naszym mieście. Z kolei w nowej perspektywie programowania Unia Europejska będzie kładła szczególny nacisk na rozwój regionalnego transportu kolejowego – wyjaśniają radni.
Mimo szczerych chęci radni nie decydują o tym, czy kolej wróci do Jastrzębia. O budowie oraz remoncie infrastruktury kolejowej może zdecydować Ministerstwo Transportu. Z kolei organizacją i dotowaniem publicznego transportu zbiorowego zajmuje się Marszałek Województwa.
Witold Trólka z biura prasowego marszałka uważa, że inicjatywa jastrzębskich radnych to krok w kierunku realizacji bardzo poważnego przedsięwzięcia. Przypomina, że taka inwestycja charakteryzuje się dużym stopniem złożoności.
- Nim zapadnie decyzja o skierowaniu taboru na trasę i dofinansowaniu z budżetu Samorządu Województwa przewozów pasażerskich, muszą być spełnione podstawowe warunki. Dotyczą m.in. dostosowania infrastruktury kolejowej do ruchu pasażerskiego, budowy lub modernizacji przystanków oraz integracji autobusowej z kolejową – wyjaśnia Trólka.
Samorząd Województwa Śląskiego zanim wyda pieniądze musi mieć pewność, że przewozy pasażerskie na nowych liniach będą pełnić istotną funkcję w rozwoju komunikacji pasażerskiej np. obszaru rybnicko-jastrzębskiego. - W praktyce decyzje Urzędu Marszałkowskiego podejmowane są na podstawie gruntownie uzasadnionych wieloletnich prognoz dotyczących wykorzystania linii przez pasażerów – informuje Witold Trólka.
Radni z Jastrzębia-Zdroju obiecują, że ich pomysł to nie tylko słowa rzucone na wiatr. Zapowiadają, że władze miasta nawiążą współpracę z włodarzami Pawłowic i Żor oraz Jastrzębską Spółką Węglową. Efektem wspólnych działań będzie opracowanie koncepcji przedsięwzięcia oraz złożenie odpowiedniego wniosku do Ministra Transportu, Ministra Rozwoju Regionalnego , Subregionu Zachodniego oraz Marszałka Województwa Śląskiego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
[AKTUALIZACJA] Akcja służb na Katowickiej. Mężczyzna chce skoczyć z dachu bloku
125956Przebudowa skrzyżowania. Będzie nowe rondo
34053[AKTUALIZACJA] Akcja służb na Katowickiej: mężczyznę udało się ściągnąć i zatrzymać
24655Ulice w Jastrzębiu zmieniają nazwy. Które?
14039Umowa podpisana. Będzie przebudowa ulicy Połomskiej
12261[AKTUALIZACJA] Mamy cząstkowe wyniki! Kto wygrywa w Jastrzębiu-Zdroju?
+72 / -34Przebudowa skrzyżowania. Będzie nowe rondo
+39 / -5Wyłudzali dotacje unijne. Otrzymali ponad milion dofinansowania. Cztery osoby zatrzymane
+32 / -0Oficjalnie: Michał Urgoł wygrywa wybory w Jastrzębiu-Zdroju!
+54 / -29[AKTUALIZACJA] Akcja służb na Katowickiej. Mężczyzna chce skoczyć z dachu bloku
+30 / -10MZK czeka na środki z KPO. Elektryki coraz bliżej Jastrzębia?
2Rozpoczęła się majówka. Dziś 1 maja - Święto Pracy
1[AKTUALIZACJA] Akcja służb na Katowickiej: mężczyznę udało się ściągnąć i zatrzymać
1Przebudowa skrzyżowania. Będzie nowe rondo
1Oszuści znowu w akcji. Jastrzębianka była czujna i nie straciła 80 tys. złotych!
1Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~gestskoczka 2013-07-16
15:32:42
Rozmowa z urzędnikiem to jedno, cytuję pana Trólkę: "Samorząd Województwa Śląskiego zanim wyda pieniądze musi mieć pewność, że przewozy pasażerskie na nowych liniach będą pełnić istotną funkcję w rozwoju komunikacji pasażerskiej", ciekawe gdzie był ten pan jak topiono pieniądze mieszkańców naszego województwa w Stadion Śląski i w Koleje Śląskie które jedynie władz Jastrzębia nie przyprawiły o hercklekoty. Odbudowa linii kolejowej do Katowic jest konieczna. Ale samo Jastrzębie nie poradzi, nawet mając poparcie JSW. Uważam, że tu powinno być silne lobby samorządowców z Jastrzębia, Żor, i Cieszyna by do tego przekonać Urząd Marszałkowski że połączenie kolejowe Cieszyn – Jastrzębie-Zdrój – Żory – Mikołów – Katowice jest potrzebne nie tylko dla mieszkańców tych miast, ale i również by codziennie co najmniej tysiąc samochodów z tych miast wjeżdżało mniej do stolicy regionu. I jeszcze jedno. Jak samorządy naszych miast miałyby ponosić duże koszty w związku z odbudową tej linii, to ona nie może być własnością PKP Warszawa bo oni pokazali jak dbają o powierzony sobie majątek. Mam tu na myśli zrujnowane dworce kolejowe, zniszczone, coraz gorsze torowiska, ogólna degrengolada ostatnich dwudziestu lat.