zamknij

Wiadomości

Straciła 100 tys. złotych. Oszustwo "na pracownika banku"

2022-11-04, Autor: KB, źródło: KMP Jastrzębie

W ostatnim czasie nasilają się ataki oszustów, którzy co chwilę wymyślają inny sposób na pozyskanie pieniędzy. Tym razem oszust podał się za pracownika banku, a jego ofiarą była 40-letnia jastrzębianka. Kobieta straciła 100 tys. złotych.

Reklama

W ostatnim czasie nasilił się proceder podszywania się przestępców pod pracowników banków i instytucji finansowych. Oszuści wykorzystują telefoniczne połączenie głosowe z potencjalną ofiarą i podając się za osobę reprezentującą bank, wyłudzają nasze dane wrażliwe bądź nakłaniają nas do wykonania przelewu naszych środków na wskazany rachunek bankowy. W ten sposób „czyszczą” nasze konta albo zaciągają w naszym imieniu kredyty gotówkowe.

Niestety przekonała się o tym 40-to kilkuletnia jastrzębianka, która myślała, że chroni swoje oszczędności przed atakiem przestępców, przelewając je na wcześniej utworzone dwa konta bankowe. W ten sposób kobieta straciła 100 tys. złotych - informuje st.asp. Halina Semik, oficer prasowa KMP w Jastrzębiu-Zdroju.

Oto jak przebiegało całe zdarzenie:

Do oszustwa doszło ostatnio w Jastrzębiu-Zdroju, gdzie na telefon jastrzębianki zadzwonił nieznany jej mężczyzna, podając się za starszego asystenta departamentu bezpieczeństwa z informacją, że z jej konta wyszło kilka transakcji, które jeszcze nie są potwierdzone.

Jastrzębianka natychmiast zalogowała się na swoje konto i nie zauważyła żadnych podejrzanych transakcji, wtedy uzyskała informację, iż to jest taki system ochronny i tylko on jako pracownik banku to widzi. Mężczyzna polecił pobranie aplikacji, która pomoże przeskanować telefon. Aplikacja ta wygenerowała dwa nowe numery rachunku, na które jastrzębianka miała przelać środki z konta, aby były bezpieczne.

Kobieta, będąc przekonana, że chroni swoje oszczędności przed przestępcami, wykonała 20 transakcji na łączną kwotę 100 tysięcy złotych! Po wykonaniu tych transakcji kobieta otrzymała informacje z banku, iz z uwagi na podejrzane transakcje konto zostało zablokowane. Wtedy pokrzywdzona wiedziała już, że została oszukana.

 

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 6

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~Capote 2022-11-04
    14:06:21

    5 0

    Ma 40 lat i była na tyle operatywna , że zaoszczędziła 100 tys. i na tyle głupia , że wykonała 20 transakcji na łączną kwotę 100 tysięcy złotych.... na polecenie głosu w słuchawce .... Jakoś tego nie kupuję .

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuJastrzebie.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy wprowadzenie programu 800+ zamiast 500+ jest dobrym pomysłem?






Oddanych głosów: 711