zamknij

Wiadomości

A jednak się dzieje! Kolejne zawirowania w Łaźni Moszczenica, Izabela Grela odchodzi z Instytutu

2023-04-12, Autor: Kamil Budniok

To nie koniec zawirowań w Łaźni Moszczenica. Kiedy wydawało się, że będzie już spokojnie i "nic się nie wydarzy", okazało się, że jednak się dzieje. Między innymi za kampanię plakatową nie zostanie przedłużona umowa z Izabelą Grelą, aktualną jeszcze dyrektor Instytutu Dziedzictwa i Dialogu - Łaźnia Moszczenica. Stanowisko aktualna dyrektor piastować będzie do 18 kwietnia. 

Reklama

Kampanię reklamową ocenił medioznawca

Kampanię Łaźni Moszczenica ocenili także medioznawcy. Przeczytać możemy, że kampania nie jest niczym nowym w dzisiejszym świecie, a tego typu kampanie wpisują się w ramy takowych akcji reklamowych.

Komunikaty z część teaserowej „Nic się nie dzieje”, „Tu się nie żyje”, „Najlepiej stąd wyjechać” stylizowane są na subiektywne cytaty niektórych mieszkańców; rozwiązanie „(Najlepiej stąd wyjechać) i wrócić na otwarcie Łaźni Moszczenica” nie odbiegają od tego typu dyskursu. W przytoczonych wariantach językowych formuł teasera kluczowe jest subiektywizowanie odpowiedzi, których zadaniem jest wywołać emocje. Stawiamy wtedy zdanie nadawcy wobec ewentualnego zdania odbiorcy; są to wypowiedzi poza sferą faktów – pozostają w sferze poglądów na dany temat. Odbiorcy – żeby reklama w ogóle była skuteczna – powinni się z przedstawionym ze zdaniem nie zgodzić, zadeklarować swój lokalny patriotyzm, wynajdywać pozytywne strony mieszkania w Jastrzębiej- Zdroju - mówi dr hab. Jacek Wasilewski, medioznawca z Wydziału Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Poniżej możecie przeczytać, co jeszcze ma do powiedzenia w kontekście tej kampanii dr hab. Jacek Wasilewski:

Z dokonanego przeze mnie przeglądu social mediów wydaje się, że przynajmniej w pewnym stopniu to się udało. Komunikat wywoływał przejawy zaprzeczenia tudzież emocjonalne reakcje na zawarte w nim poglądy. Kolejnym etapem komunikacji było odkrycie rozwiązania – deklaracji nowego początku, który stanowić ma otwarcie Łaźni Moszczenica. I znów – część odbiorców może się z komunikatem nie zgadzać, ale jego celem jest propagowanie przede wszystkim wyjątkowości samego otwarcia, a nie jedynie prasowe poinformowanie. W takich wypadkach hiperbolizacja jest powszechnym zabiegiem. Zawiera typową treść reklamową w formule retorycznej: od teraz, gdy kupiłam X, może życie zupełnie się zmieniło… itp.

 

Można dyskutować, czy akurat zestawienia antonimiczne umarło- rodzi się, nic się nie dzieje – powstaje, wyjechać stąd – wrócić na... tworzą odpowiedni efekt wyjątkowości, ale w zestawieniu z innymi na pewno mieszczą się w praktyce tego typu hiperboli. Sugerowana wyjątkowość i nowe otwarcie jest częściej stosowane w reklamach produktów niż instytucji, ale sama historia obiektu i jego odrestaurowanie usprawiedliwia te środki retoryczne (w samej Łaźni nic się nie działo, obiekt staje się niejako pars pro toto miasta).

Przypomnijmy także, że Izabela Grela to druga dyrektor Łaźni Moszczenica. Rok temu na stanowisku zastąpiła Ewelinę Budzińską-Górę.

Kiedy w końcu w takiej instytucji jak Łaźnia Moszczenica zapanuje stabilność? Tego jeszcze nie wiemy. Co jednak wy o tym sądzicie?

 

Oceń publikację: + 1 + 10 - 1 - 7

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (2):
  • ~seboc 2023-04-12
    15:14:04

    3 4

    Czyli wszystko, czym, od lat, pani Irabela Grela sie zajmuje, konczy sie kompromitacja.

    Ciekawe, na jakie stanowisko ja teraz wmontuje pani Hetman, by mogla cos jeszcze spieprzyc.

  • ~seboc 2023-04-12
    16:18:21

    4 3

    Oficjalnie powiedziano, co powiedziano.

    Moje prywatne zdanie jest takie, ze owa kampania reklamowa byla kropla, ktora przelala czare goryczy.

    Zasadniczy problem calego przedsiewziecia to gigantyczne koszty generowane juz w tym momencie. Po otwarciu obiektu koszty sie zwielokrotnia a jakiekolwiek zrodla wplywow, poza znikoma kwota ze sprzedazy biletow, sa poza widocznym horyzontem.
    Wplywy ze "strefy gastro", czy "strefy rozrywki" (o ile te powstana) to mrzonki.

    Tu nalezy przypomniec slowa wiceprezydenta, ze budowanie takich obiektow jak akwaparki jest nieoplacalne.
    A Laznia wam jest oplacalna.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu tuJastrzebie.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert tuJastrzebie.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera tuJastrzebie.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy wprowadzenie programu 800+ zamiast 500+ jest dobrym pomysłem?






Oddanych głosów: 761